Μάθημα : Εκπαιδευτική Ψυχολογία ΙΙ
Κωδικός : PHS111
Περιγραφή Μαθήματος
|
|
Κεντρικό ερώτημα το οποίο διαπνέει το μάθημα είναι πώς μαθαίνουν τα παιδιά. Θα εξετασθούν κριτικά οι σηματικότερες σύγχρονες προσεγγίσεις σε ζητήματα της μάθησης και της εκπαίδευσης. Στόχος είναι η κωδικοποίηση των πορισμάτων της έρευνας σε μια σειρά αρχών που μπορούν να εφαρμοστούν στη διδακτική πράξη. Το μάθημα θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες: ? H μάθηση ως αποτέλεσμα παθητικής αντίδρασης σε εξωτερικά ερεθίσματα- Συμπεριφορσμός ? Η μάθηση ως αποτέλεσμα ενεργούς συμμετοχής -Γνωστική προσέγγιση ? Η μάθηση ως αποτέλεσμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης ? Η μάθηση μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα ? Εγκατεστημένη μάθηση ? Ενεργοποίηση και αναδόμηση της προϋπάρχουσας γνώσης
? Γνωστική ανάπτυξη κατά τομείς γνώσης- Μάθηση στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά. ? Χρήση στρατηγικών στη μάθηση. ? Ανάπτυξη αυτορρύθμισης και αναστοχασμού-Μεταγνώση. ? Ο χρόνος ως αναγκαίος παράγοντας για εξάσκηση και εφαρμογή της νέας γνώσης ? Μεταφορά της νέας γνώσης. ? Ατομικές και αναπτυξιακές διαφορές στη μάθηση. ? Κίνητρα και μάθηση. ? Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης που αξιοποιούν τις ΤΠΕ.
Προτεινόμενη βιβλιογραφία ? Βοσνιάδου, Σ. (2001). Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Gutenberg.
? Βοσνιάδου, Σ. (Επιμ.) (2006). Σχεδιάζοντας περιβάλλοντα μάθησης υποστηριζόμενα από τις σύγχρονες τεχνολογίες. Gutenberg. ? Βοσνιάδου, Σ. (2006). Παιδιά, σχολεία και υπολογιστές. Προοπτικές, προβλήματα και προτάσεις για την αποτελεσματικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Gutenberg. ? Βοσνιάδου, Σ. (Επιμ.) (1992). Σκέψη. Κείμενα εξελικτικής ψυχολογίας Β΄τ. Gutenberg ? Bransford, J.D., Brown, A.L., & Cocking, R.R. (Eds.) (1999). How People Learn. Brain, Mind, Experience, and School. National Academic Press.(Διαθέσιμο στο: http://www.nap.edu/html/howpeople1/)
? Bruer, J. T. (1993 ).Schools for thought. A science of learning in the classroom. The MIT Press. ? Βυγκότσκι Λ. (1988). Σκέψη και γλώσσα. Εκδόσεις «Γνώση». ? Donaldson, M. (1991). Η σκέψη των παιδιών. Gutenberg. ? Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (1999). Ψυχολογία κινήτρων. Ελληνικά γράμματα. ? Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (Επιμ.) (1998). Τα κίνητρα στην εκπαίδευση. Ελληνικά γράμματα ? Lefrancois G. R. (2004). Ψυχολογία της διδασκαλίας. Εκδόσεις Έλλην.
? Siegler, R.S. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά. Gutenberg.
|
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -