Aξιολόγηση γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων

Φωτεινή Πολυχρόνη

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις σύγχρονες τάσεις της ψυχολογικής αξιολόγησης γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων σε μαθητές προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Στο μάθημα παρουσιάζονται και συζητούνται διαφορετικές μέθοδοι αξιολόγησης όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση, η αξιολόγηση μέσω της χρήσης σταθμισμένων τεστ, η άτυπη αξιολόγηση βασισμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα, και η αξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο μάθημα παρουσιάζονται μέθοδοι και ενδεικτικά εργαλεία αξιολογησης, α) γνωστικών ικανοτήτων όπως η νοημοσύνη, η φωνολογική επίγνωση, η μνήμη, οι επιτελικές λειτουργίες, η συγκέντρωση και η προσοχή, και β) μαθησιακών ικανοτήτων όπως η ανάγνωση, η κατανόηση και η ορθογραφία όπως και γ) τεστ αξιολόγησης δεξιοτήτων που συνδέονται με τη μάθηαση, π.χ. στρατηγικές μάθησης,  δεξιότητες μελέτης, και κίνητρα μάθησης.   Επίσης, στο μάθημα συζητούνται  θέματα δεοντολογίας της αξιολόγησης. Το θεωρητικό μέρος συμπληρώνεται με την παρουσίαση ενδει

Περισσότερα  

Ενότητες

1. ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

2. ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

3. Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ

4. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

5. ΑΤΥΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

6. ΤΥΠΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

7. ΤΥΠΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΝΗΜΗΣ

8. ΤΥΠΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

9. ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

10. ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

11. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ:ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ,ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΘΝΟΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

12. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ  ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ

13. ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Ημερολόγιο