Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Ψυχοκοινωνική και Παιδαγωγική Καθοδήγηση Σχολικών Μονάδων (2024-25)

Κωδικός : PRIMEDU809

Ψυχοκοινωνική και Παιδαγωγική Καθοδήγηση Σχολικών Μονάδων (2024-25)

PRIMEDU809  -  Θωμάς Μπαμπάλης, Θεόδωρος Γούπος, Νικόλαος Αλεξόπουλος

This is the image of course

Η ανάπτυξη της σχολικής μονάδας στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον πρϋποθέτει συμπεριφορές και πρακτικές των εκπαιδευτικών που θα τονώσουν την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση με τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Σκοπός του μαθληματος είναι να εξοικειώσει τους/τις μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες του Π.Μ.Σ. με ψυχοκοινωνικές και παιδαγωγικές αρχές και πρακτικές, οι οποίες θα ενισχύουν τον εκπαιδευτικό στο έργο του για την ισσόροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, την κοινή ζωή και μάθηση στο σχολείο.

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες μετά το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να:

  •  προσδιορίζουν το σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης
  • γνωρίζουν τα βασικά σημεία της συστημικής θεωρίας και να περιγράφουν το σχολείο ως ανοικτό σύστημα
  • εξοικειωθούν με τις έννοιες μεταρρύθμιση, αλλαγή, καινοτομία, μετασχηματισμός, σχολική βελτίωση, διαχείριση αλλαγών,σχεδιαστική σκέψη και προγραμματισμός
  • υποστηρίζουν ως σύμβουλοι - παιδαγωγοί την εισαγωγή καινοτομιών στο σχολείο
  • προσδιορίζουν τον ρόλο του ηγέτη και της ομάδας στην ανάπτυξη και καθοδήγηση του σχολείου
  • προσεγγίζουν κριτικά τις θεωρίες και τις πρακτικές διαχείρισης των συγκρούσεων στα σχολεία
  • αναπτύσσουν τις ικανότητες και τις δεξιότητες των μαθητών/τριών του σύγχρονου σχολείου
  • εξοικειωθούν με  ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη και καθοδήγηση στα σύγχρονα σχολικά περιβάλλοντα (π.χ. διαφορετικότητα, συμπερίληψη, σχέσεις σχολείου - οικογένειας - περιβάλλοντος, αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και του σχολικού χώρου, αξιολόγηση της μάθησης, σχολική αποτελεσματικότητα, δια βίου μάθηση)

 Βιβλιογραφία Μαθήματος

Ξανθάκου, Γ., Καΐλα, Μ. & Παπαβασιλείου, Β. (2015). Φαντασία νεκρή φαντάσου. Αθήνα: Διάδραση.

Παπαβασιλείου, Β. κ.ά. (επιμ.) (2020). Η κοινωνική διάσταση της βιωσιμότητας. Αθήνα: Διάδραση.

Παπαβασιλείου, Β., Κατσιγιάννη, Β., Τζαμπερής, Ν., & Καΐλα, Μ. (2019). Καινοτομία, Αειφορία και Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός. Αθήνα: Διάδραση.

Πέτρου, Α., &  Αγγελίδης, Π. (2016). Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία. Επιστημολογική βάση, ερευνητικές προσεγγίσεις και πρακτικές. Αθήνα: Διάδραση.

Ράπτης, Ν., & Ψαράς Χ. (2015). Η Συνεργατική ηγεσία στην εκπαίδευση. Ο ρόλος της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων. Αθήνα: Διάδραση.

Σταμάτης, Π. (2013). Επικοινωνία στην εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση.

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...