Μάθημα : Θεωρίες μάθησης και διδακτική μεθοδολογία του μαθήματος των Θρησκευτικών
Κωδικός : THEOL166
Περιγραφή Μαθήματος
Στην περιγραφή περιλαμβάνεται και η ύλη που απαιτείται να μελετήσετε.
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να
- προσδιορίσουν τη σχέση της Διδακτικής ως επιστήμη της Παιδαγωγικής και της διδακτικής μεθοδολογίας της θρησκευτικής Εκπαίδευσης
- αποκωδικοποιήσουν όρους, προσεγγίσεις, μεθόδους της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στην Ευρώπη και Ελλάδα
- διακρίνουν τη θέση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο σχολείο (υποχρεωτικότητα, παιδαγωγική αξία)
- αναπτύξουν ικανότητες σχεδιασμού διδασκαλίας και εφαρμογής των θεωριών της διδακτικής μεθοδολογίας
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα του μαθήματος είναι ι φοιτητές/τριες επαρκώς να
- διατυπώνουν συλλογισμούς για ζητήματα της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας επιστημονικά επιχειρήματα
- αναγνωρίζουν όρους, προσεγγίσεις, μεθόδους της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και τη διαφορετική νοηματοδότησή τους ανάλογα με το περιβάλλον που χρησιμοποιούνται
- επιλέγουν διδακτικές λύσεις με βάση τη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Στο πρώτο μέρος του μαθήματος παρουσιάζονται οι γενικές αρχές της Διδακτικής ως κλάδου των επιστημών της Παιδαγωγικής που ασχολείται συστηματικά με τη θεωρία και πράξη της διδασκαλίας. Στην πρακτική διάσταση του μαθήματος ερευνώνται οι προϋποθέσεις, οι παράγοντες, οι διαδικασίες, οι τεχνικές και τα μέσα οργάνωσης, διεξαγωγής και αξιολόγησης της διδακτικής πράξης. Στο δεύτερο μέρος επιχειρείται η εφαρμογή των παραπάνω αρχών στη Θρησκευτική Εκπαίδευση. Μελετώνται οι προσεγγίσεις της διδακτικής μεθοδολογίας του μαθήματος των θρησκευτικών στην Ελλάδα και Ευρώπη και οι βασικές μεθοδολογικές προϋποθέσεις σχεδιασμού του μαθήματος στην εκπαίδευση.
Για αυτό κρίνεται απαραίτητο να μελετηθούν α) οι παραδόσεις του μαθήματος (Σημειώσεις και ΥΛΙΚΟ ΜΕΛΕΤΗΣ στο eclass), β) οι σελ. 180-228 από το βιβλίο "Επιστήμες της Παιδαγωγικής και Πρώτη Εφηβεία" -Μάριου Κουκουνάρα Λιάγκη, εκδ. Gutenberg και γ) οι σελ. 29-142 από το βιβλίο "Τι Θρησκευτικά χρειάζεται η Εκπαίδευση σήμερα;"- Μάριου Κουκουνάρα Λιάγκη, εκδ. Gutenberg
H αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων πραγματοποιείται:
με Διδακτική Άσκηση (δύο επισκέψεις σε σχολεία), η οποία αξιολογείται (2/10).
με γραπτή εξέταση στην οποία ζητείται η ανάπτυξη ζητημάτων της Διδακτικής Μεθοδολογίας της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στη θεωρία και την πράξη (8/10).
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024 - 11:11 π.μ.
-
Παρασκευή 31 Μαΐου 2024 - 1:20 μ.μ.
-
Τρίτη 28 Μαΐου 2024 - 1:32 μ.μ.