Course : Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα στη Βιολογία και Γεωγραφία
Course code : PRIMEDU1156
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Αγαπητοί/ές φοιτητές/φοιτήτριες,
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα κληθείτε να προετοιμάσετε και να παρουσιάσετε στην ολομέλεια μια εργασία.
Θα πρέπει λοιπόν, να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες και να παρουσιάσετε την εργασία σας στο μάθημα με βάση τον προγραμματισμό όπως θα τον δείτε στο eclass.
Θέμα Εργασίας:
Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου για τη διδασκαλία ενός κοινωνικοεπιστημονικού ζητήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Στόχοι της Εργασίας:
✔ Αναγνώριση των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων και της σημασίας τους στην εκπαίδευση.
✔ Σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης που ενσωματώνει κριτική σκέψη και επιχειρηματολογία.
✔ Ανάπτυξη παιδαγωγικών στρατηγικών για τη διευκόλυνση του διαλόγου και της συνεργατικής μάθησης.
✔ Σύνδεση της επιστήμης με την κοινωνία και την καθημερινότητα των μαθητών/τριών.
Δομή της Εργασίας:
1️⃣ Εισαγωγή
- Ορισμός και σημασία των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων στην εκπαίδευση.
- Επιλογή ενός συγκεκριμένου SSI και η σχέση του με το αναλυτικό πρόγραμμα.
2️⃣ Ανάλυση του κοινωνικοεπιστημονικού ζητήματος
- Παρουσίαση των επιστημονικών, κοινωνικών, ηθικών και οικονομικών διαστάσεων.
- Παράδειγμα: Κλιματική αλλαγή, εμβολιασμοί, βιοηθικά ζητήματα (γονιδιακή τροποποίηση), περιβαλλοντική δικαιοσύνη, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή κάποια συγκεκριμένη πηγή ενέργειας, τροφή, κλπ.
3️⃣ Διδακτικό σενάριο
- Σκοπός και διδακτικοί στόχοι (γνωστικοί, κοινωνικοί, ηθικοί).
- Μέθοδοι διδασκαλίας (συζήτηση, debate, παιχνίδια ρόλων, διερεύνηση).
- Δραστηριότητες και εκπαιδευτικό υλικό.
- Αξιολόγηση της μαθησιακής εμπειρίας.
4️⃣ Αναστοχασμός & Συμπεράσματα
- Δυσκολίες στη διδασκαλία SSI.
- Προτάσεις βελτίωσης.
Παράδειγμα Θέματος:
-
Πρέπει να φορολογούνται περισσότερο οι ρυπογόνες βιομηχανίες;
-
Είναι η γενετική τροποποίηση των τροφίμων λύση ή κίνδυνος;
-
Πρέπει να επιτρέπεται η εξόρυξη πετρελαίου σε προστατευόμενες περιοχές;
-
Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση είναι ωφέλιμη ή επικίνδυνη;
Παραλλαγές της Εργασίας:
✔ Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. ψηφιακή αφίσα, διαδραστικό μάθημα).
✔ Οργάνωση debate στην τάξη με επιχειρηματολογία υπέρ και κατά.
✔ Ανάλυση υπαρκτών περιπτώσεων (case studies) για πραγματικά ζητήματα.
Οι παρουσιάσεις των εργασιών έχουν οριστεί ως εξής:
(Σε περίπτωση που δεν συμμετάσχετε στο μάθημα, σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε με μήνυμα καθώς θα χρειαστεί να γίνει αναπροσαρμογή του προγράμματος)
Last Name |
First Name |
|
ΒΑΛΟΓΙΑΝΝΗ |
ΕΙΡΗΝΗ-ΜΑΡΙΝΑ |
2-Απρ |
ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ |
ΑΓΓΕΛΙΚΗ |
2-Απρ |
ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ |
ΖΩΗ |
30-Απρ |
ΚΙΚΙΛΗ |
ΚΑΛΛΙΟΠΗ |
30-Απρ |
ΚΟΥΝΕΛΛΑ |
ΕΛΕΝΗ |
7-Μάι |
ΛΑΖΑΡΗ |
ΜΑΡΙΑ-ΑΝΝΑ |
7-Μάι |
ΝΤΟΤΣΙΚΑΣ |
ΑΝΤΩΝΙΟΣ |
14-Μάι |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ |
ΔΕΣΠΟΙΝΑ |
14-Μάι |
ΣΑΒΒΑΡΗ |
ΧΡΙΣΤΙΝΑ |
21-Μάι |
Σακελλαρίου |
Καλλιόπη-Μαρία |
21-Μάι |
ΣΩΤΟΥ |
ΔΗΜΗΤΡΑ-ΕΙΡΗΝΗ |
28-Μάι |