Μάθημα : Σεμινάριο: Ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων Χ 2024-25
Κωδικός : MEDIA265
Θέματα εργασιών για το βιβλίο της Βιόλα Αρντόνε
Θέματα εργασιών
1) Μιλώντας στις κότες που θα μπορούσαν να το έχουν σκάσει αλλά δεν το έκαναν, η Ολίβα σκέφτεται: «Τι ήξεραν από ελευθερία αφού είχαν γεννηθεί και μεγαλώσει σε κλουβί; Τότε άρχισαν να νιώθω περισσότερο λύπη παρά θυμό. Όποιος έχει ζήσει μόνο στη φυλακή δεν μπορεί να νοσταλγεί την ελευθερία» (σ. 57). Πώς, κατά τη γνώμη σας, η Ολίβα φτάνει να επαναστατήσει απέναντι σε ό,τι την κρατά στο «κλουβί», αφού δεν έχει ζήσει την ελευθερία;
2) Σύγκρουση με τον εαυτό/ σύγκρουση με τους άλλους: πώς συνδέονται μεταξύ τους οι δύο αυτές όψεις της σύγκρουσης στην περίπτωση της Ολίβα;
3) Επιλέξτε τρεις σκηνές όπου άλλα πρόσωπα (εκτός από την Ολίβα) συγκρούονται με τον εαυτό τους ή με κάποιον άλλον, και προσπαθήστε να εντοπίσετε νήματα ανάμεσά τους.
4) « Θυμήθηκα ότι έχω μια επείγουσα δουλειά: Πρέπει να σώσω την τιμή της οικογένειας πριν το βραδινό φαγητό», δηλώνει ο πατέρας της Ολίβα (σ. 101). Καθ' οδόν προς την εκτέλεση του καθήκοντός του, παθαίνει έμφραγμα. Τι μεσολαβεί; Δώστε φωνή στις σκέψεις του ή δημιουργήστε μια σκηνή ανάμεσα σε εκείνον και σε ένα άλλο πρόσωπο του βιβλίου.
Ή:
«Η Ολίβα μελετάει για να δώσει εξετάσεις και να γίνει δασκάλα», δηλώνει η μητέρα της Ολίβα στην προξενήτρα (σ. 287). Η στάση της μητέρας προξενεί έκπληξη στην οικογένειά της. Δώστε φωνή στις σκέψεις της προτού απαντήσει στην προξενήτρα ή δημιουργήστε μια σκηνή ανάμεσα σε εκείνην και στην προξενήτρα.