Μάθημα : ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΑ ΝΕΑ
Κωδικός : FRL539
Ενημερωτικό δελτίο εβδομάδας 3.11.2025
15ο Συνέδριο «Ελληνική Γλώσσα και Ορολογία», 6-8 Νοεμβρίου 2025-Διάλεξη από τον José Antonio Hinojosa (Universidad Complutense de Madrid)
15ο Συνέδριο «Ελληνική Γλώσσα και Ορολογία», 6-8 Νοεμβρίου 2025
Το 15ο Συνέδριο «Ελληνική Γλώσσα και Ορολογία» διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας (ΕΛΕΤΟ), σε συνεργασία με το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΕΚΠΑ) και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), υπό την αιγίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, και είναι αφιερωμένο στη μνήμη του καθηγητή γλωσσολογίας Παναγιώτη Κοντού.
Η εναρκτήρια εκδήλωση του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου, ώρα 19:00, στο κτήριο Κωστής Παλαμάς.
Για δεύτερη φορά το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΕΚΠΑ) συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Αντιπροσωπεία της στην Αθήνα για τη διεξαγωγή ημερίδας Translating Europe Workshop στο ΕΚΠΑ. Η ημερίδα θα έχει θέμα την Ορολογία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και θα πραγματοποιηθεί προσυνεδριακά, το πρωί της Πέμπτης 6/11, ώρα 9:30-14:00, στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής. Είσοδος ελεύθερη.
Ιστοσελίδα συνεδρίου:
Ιστοσελίδα ημερίδας: http://translating-europe.frl.uoa.gr/
Διάλεξη από τον José Antonio Hinojosa (Universidad Complutense de Madrid)
Tο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Αγγλική Γλώσσα, Γλωσσολογία και
Μετάφραση» του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, σε συνεργασία με
το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Μετάφραση:
Ελληνική, Αγγλική, Ρωσική», διοργανώνει τη σειρά διαλέξεων «Σεμινάρια του
ΠΜΣ/ΔΠΜΣ» σχετικά με θεματικές που αφορούν τη γλώσσα, τη γλωσσολογία και
τη μετάφραση.
Η επόμενη διάλεξη για το χειμερινό εξάμηνο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη,
5 Νοεμβρίου στις 12 μμ στην Αίθουσα 209 της Φιλοσοφικής Σχολής. Θα
ακολουθήσει κέρασμα.
José Antonio Hinojosa (Universidad Complutense de Madrid)
"The tragedy of language and emotion: Insights from developmental and
brain studies"
A growing body of research has recently shown that the interactions
between emotion and language are closer than initially thought and even go
beyond the image we had of language as a mere vehicle for transmitting
emotional messages. The results of several studies suggest that this
interaction emerges at an early age, during the acquisition and
development of vocabulary. Furthermore, children show an advantage for the
processing of words conceptually related to positive emotions compared to
those that express concepts associated with negative or neutral emotions.
This differential processing continues until adulthood, in which several
studies using behavioral and neurobiological measures have revealed the
existence of a mutual influence between emotional features and different
morphological, phonological and lexical-semantic characteristics of words.
Επιμέλεια και οργάνωση: Άννα Πιατά και Βασιλική Γκέκα