Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ανόργανη Χημεία ΙΙ

(CHEM110) -  Αθανάσιος Φιλιππόπουλος (Συντονιστής), Πατρίνα Παρασκευοπούλου

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα πραγματεύεται την κατανόηση των βασικών αρχών της Ανόργανης Χημείας και πιο συγκεκριμένα τη χημεία των στοιχείων της κύριας ομάδας του Περιοδικού Πίνακα (Ομάδες 1-2 και 13-18 του Περιοδικού Πίνακα). Επίσης περιγράφονται στοιχεία από τις ομάδες του f-τομέα (Λανθανίδες και Ακτινίδες), από την ομάδα του Σκανδίου (ομάδα 3) και την ομάδα του Ψευδαργύρου (ομάδα 12). Πιο συγκεκριμένα στο μάθημα περιγράφονται τα παρακάτω : (α) Υδρογόνο (β) Ομάδα ευγενών αερίων (γ) Ομάδα αλογόνων (δ) Ομάδα οξυγόνου (ε) Ομάδα αζώτου (στ) Ομάδα άνθρακα (ζ) Ομάδα βορίου (η) Αλκάλια και αλκαλικές γαίες    (θ) Ψευδάργυρος, κάδμιο και υδράργυρος (ι) Λανθανίδες και Ακτινίδες.

Παράλληλα, μελετώνται οι ιδιότητες των στοιχείων και των ενώσεων τους και η μεταβολή τους βάσει γενικών αρχών της Χημείας (δομή, υποκατάσταση, φυσικές και χημικές ιδιότητες). Επίσης μελετάται η εφαρμογή αυτών σε θέματα Ανόργανης χημικής τεχνολογίας, νανοτεχνολογίας, κατάλυσης, ενέργειας ενώ παρουσιάζονται και βασικές έννοιες που σχετίζονται με οργανομεταλλική χημεία και βιοανόργανη χημεία.

Προτεινόμενα Συγγράμματα:

«Ανόργανη Χημεία Τα στοιχεία» Δ. Κατάκης, Κ. Μεθενίτης, Χ. Μητσοπούλου, Γ. Πνευματικάκης (εκδ. Παπαζήση ΑΕΒΕ) 2002.

«Ειδική Ανόργανη Χημεία - Τα Χημικά Στοιχεία και οι Ενώσεις τους» Π.Π. Καραγιαννίδης, εκδ. Ζήτη Πελαγία & Σια Ο.Ε., 5η έκδ., 2022.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια αναμένεται:

  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζει τη θέση των ομάδων στον Περιοδικό Πίνακα
  • Να γνωρίζει τα στοιχεία που απαρτίζουν τις ομάδες 1-3 και 12-18 του Περιοδικού Πίνακα, τις λανθανίδες και τις ακτινίδες
  • Να αντιλαμβάνεται τη διαφορετική συμπεριφορά των στοιχείων ανάλογα με τη θέση που καταλαμβάνουν στον Περιοδικό Πίνακα
  • Να αντιλαμβάνεται την ιδιαιτερότητα των στοιχείων της πρώτης και δεύτερης περιόδου έναντι των υπολοίπων
  • Να αντιλαμβάνεται τις ιδιαιτερότητες των στοιχείων του f-τομέα (Λανθανίδες και Ακτινίδες) έναντι άλλων στοιχείων
  • Να συνδυάζει τις προηγούμενες γνώσεις και να τις εφαρμόζει στην πράξη στην περίπτωση μελέτης ιδιοτήτων που παρουσιάζουν τα στοιχεία των ομάδων του Περιοδικού Πίνακα
  • Να αποκτά την ικανότητα να επιλύει στοιχειώδη προβλήματα που σχετίζονται με τις βασικές αρχές της Ανόργανης Χημείας, όπως πρόβλεψη προϊόντων, συντελεστών αντιδράσεων αλλά και πιθανές συνθετικές πορείες για σύνθεση ενώσεων με τεχνολογικό ενδιαφέρον
  • Να κατανοεί ότι η Χημεία είναι κατεξοχήν Πειραματική Επιστήμη και ότι για την ερμηνεία των πειραματικών δεδομένων απαιτείται εμβάθυνση και ισχυροποίηση του θεωρητικού υποβάθρου
  • Να είναι σε θέση να συνδυάζει και να αξιολογεί τη διδαχθείσα ύλη με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορεί να φέρει σε πέρας στοιχειώδη θέματα Ανόργανης Χημείας

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2