Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διδακτική της Πληροφορικής

(ΥΣ10) -  Γόγουλου Αγορίτσα, Γρηγοριάδου Μαρία

Περιγραφή Μαθήματος

 

file.php?course=D261&id=2158   Η μάθηση εννοιών που αφορούν την Πληροφορική καθίσταται αναγκαία από τα πρώτα χρόνια της μαθησιακής ζωής και ισότιμη με τη μάθηση άλλων γνωστικών αντικειμένων. Η Διδακτική της Πληροφορικής μελετά το εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο πραγματοποιείται η οικοδόμηση γνώσεων που αφορούν διαχρονικές έννοιες της Πληροφορικής καθώς και η καλλιέργεια σχετικών δεξιοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται θέματα που αφορούν στη διδασκαλία βασικώνς εννοιών και κυρίως του προγραμματισμού, εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα/εργαλεία καθώς και θέματα κατανόησης κειμένου, σχεδιασμού μαθησιακών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

    • ορίζει βασικές έννοιες της Διδακτικής και να εξηγεί με παραδείγματα την έννοια του διδακτικού μετασχηματισμού
    • αναφέρει παρανοήσεις που εμφανίζουν οι μαθητές σε εισαγωγικές έννοιες προγραμματισμού και να τις ερμηνεύει
    • κατονομάζει διδακτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία προγραμματισμού και να τις εφαρμόζει στον σχεδιασμό σχετικών μαθησιακών δραστηριοτήτων για την αντιμετώπιση μαθησιακών παρανοήσεων ή/και επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών στόχων
    • αξιοποιεί κατάλληλα υπολογιστικά/διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα στον σχεδιασμό μαθησιακών δραστηριοτήτων με βάση τα χαρακτηριστικά της ομάδας στόχου και τις προγραμματιστικές έννοιες
    • αξιοποιεί και να αναπτύσσει εκπαιδευτικά παιχνίδια για τη διδασκαλία συγκεκριμένων θεμάτων
    • σχεδιάζει ερωτήσεις κατανόησης που βασίζονται σε γνωστά μοντέλα κατανόησης κειμένου
    • αξιοποιεί τον εννοιολογικό χάρτη τόσο σε δραστηριότητες εκμάθησης όσο και σε δραστηριότητες αξιολόγησης
    • εφαρμόζει διαφορετικές μορφές αξιολόγησης αξιοποιώντας ποικίλα εργαλεία
    • χρησιμοποιεί περιβάλλοντια προσομοίωσης εκπαιδευτικής ρομποτικής και να σχεδιάζει σχετικές δραστηριότητες
    • σχεδιάζει δραστηριότητες για εισαγωγή σε έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Κυβερνοασφάλειας

     

    Περιεχόμενο - Ώρες Διδασκαλίας

    Το μάθημα είναι Επιλογής όλων των κατευθύνσεων στο 8ο Εξάμηνο.

    Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά:

    1. Βασικές έννοιες της Διδακτικής
    2. Η έννοια της αναπαράστασης και της γνωστικής σύγκρουσης
    3. Αλγοριθμική & υπολογιστική σκέψη
    4. Διδακτική του Προγραμματισμού
      1. Παρανοήσεις και Μαθησιακές Δυσκολίες
      2. Διδακτικές Προσεγγίσεις
      3. Δομημένος Προγραμματισμός
      4. Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
      5. Εκπαιδευτικά Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα για την Πρωτοβάθμια & τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
    5. Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
    6. Εκπαιδευτική Ρομποτική
    7. Τεχνητή Νοημοσύνη
    8. Μορφές και εργαλεία αξιολόγησης
    9. Εννοιολογική Χαρτογράφηση
    10. Κατανόηση Κειμένου
    11. Το σχολικό εργαστήριο

    Το μάθημα περιλαμβάνει

    • θεωρητικό μέρος (2 ώρες την εβδομάδα), ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤ
    • εργαστηριακό μέρος (2 ώρες την εβδομάδα), ΑΙΘΟΥΣΑ Υ11 - Εργαστήριο Θεμελιώσεων Πληροφορικής PC2 / Διδακτικής Πληροφορικής

    Στο εργαστήριο του μαθήματος παρουσιάζονται διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, συζητούνται θέματα σχεδιασμού μαθησιακών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών σεναρίων και εκπονούνται σχετικές δραστηριότητες.

    Αξιολόγηση - Υποχρεώσεις

    Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσα από εργασίες καθώς και από τη γραπτή εξέταση.

    Γραπτή εξέταση

    50%

    Δραστηριότητες (εργαστηρίου & Βιβλιογραφίας)

    20%

    Εργασία

    30%

    Παρουσίες

    Μάθημα: υποχρεωτικές (επιτρέπονται 2 απουσίες)

    Εργαστήριο: υποχρεωτικές (επιτρέπονται 2 απουσίες)

    Εκπαιδευτικό Υλικό

    1) Διαφάνειες και υλικό μαθήματος.
    2) Γρηγοριάδου, M., Γόγουλου, A., Γουλή, E., Γλέζου, K., Μπούμπουκα, M., Παπανικολάου, Κ., Τσαγκάνου, Γ., Κανίδης, Ε., Βεργίνης, Η., Δουκάκης, Δ. (2009). Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εργαλεία για τη διδασκαλία της Πληροφορικής, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
    3) Κόμης, Β. (2005). Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος.

     

    Ανθρώπινο Δυναμικό

    Αγορίτσα Γόγουλου

    Ώρες Υποδοχής Φοιτητών:

    Τρίτη 13:00 - 14:00

    Πέμπτη 15:00 - 16:00