Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ: Κινηματογραφικές Θεωρίες Ε 2024-25

(DCARTS 46703) -  Ρέα Βαλντέν

Περιγραφή Μαθήματος

Η στόχευση του μαθήματος είναι διπλή, αφενός η εξοικείωση των φοιτητριών και φοιτητών με τον πλούτο της κινηματογραφικής θεωρίας, και αφετέρου η εξάσκησή τους στη θεωρητική σκέψη και γραφή. Σε κάθε μάθημα προσεγγίζουμε μέσω κειμένων και συζήτησης ένα θέμα κινηματογραφικής θεωρίας: π.χ. ορισμός του μέσου, έννοια της πρωτοπορίας, θεωρίες μοντάζ, θεωρίες του ρεαλισμού, φεμινιστικές θεωρίες του φύλου, ψυχαναλυτικές θεωρίες. Αντίστοιχα, μετά από κάθε μάθημα, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές καλούνται να απαντήσουν γραπτώς σε ένα ερώτημα κινηματογραφικής θεωρίας σχετικό με το μάθημα που παρακολούθησαν, με ένα σύντομο κείμενο διαφορετικής κάθε φορά φύσεως: π.χ. ορισμός έννοιας, προσωπική προσέγγιση, ανάλυση κειμένου, σύγκριση κειμένων, ανάλυση ταινίας με συγκεκριμένη θεωρητική μεθοδολογία, κριτική ταινίας κ.α. Δέκα (10) από τα κείμενα αυτά περιλαμβάνονται στο τελικό PORTFOLIO που παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου και βαθμολογείται αντί εξέτασης.

 

Διάρθρωση του μαθήματος (ανά εβδομάδα):

  1. Εισαγωγή στην κινηματογραφική θεωρία
  2. Καταγωγή και πρώιμες κινηματογραφικές θεωρίες
  3. Η οντολογία του κινηματογράφου – Θεωρίες του ρεαλισμού
  4. Θεωρίες του Σοβιετικού μοντάζ
  5. Θεωρίες της πρωτοπορίας (avant-garde)
  6. Πολιτική των δημιουργών – Νέοι κινηματογράφοι
  7. Σημειωτική του κινηματογράφου Ι
  8. Σημειωτική του κινηματογράφου ΙΙ
  9. Ψυχανάλυση και κινηματογράφος Ι
  10. Ψυχανάλυση και κινηματογράφος ΙΙ
  11. Φεμινισμοί και κινηματογράφος
  12. Queer θεωρίες και κινηματογράφος
  13. Διορθώσεις κειμένων και επανάληψη      

 [Το φωτόγραμμα είναι από την ταινία LEFT ALONE της Mariam Harutyunyan, 2023]

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 2 Μαρτίου 2024