Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Παιδοδοντιατρική ΙΙ (51260)

(DENT476) -  Καθηγήτρια Σ.Γκιζάνη / Συντονιστής Κλινικής Άσκησης: Επικ. Καθηγητής Γ.Βαδιάκας

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα περιλαμβάνει σεμιναριακές παραδόσεις και κλινική άσκηση.

Ακολουθούν θεματικές ενότητες, οι οποίες αντιστοιχούν σε κάθε σεμινάριο και σημειώνεται όπου έχει αναρτηθεί η παρουσίαση του μαθήματος.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

  • Σκοπός

    Ο σκοπός του μαθήματος είναι ο φοιτητής:

    α) Να εφαρμόζει βασικές τεχνικές για την επικοινωνία και την συνεργασία με το παιδί κατά την οδοντιατρική περίθαλψη.

    β) Να κάνει εξέταση, διάγνωση και σχέδιο θεραπείας σε προβλήματα των σκληρών και μαλακών ιστών του στόματος σε παιδιά και εφήβους.

    γ) Να εφαρμόζει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα πρόληψης σε παιδιά και εφήβους ανάλογα με τις ανάγκες τους.

    δ) Να παρέχει οδοντιατρική θεραπεία σε συνεργάσιμα παιδιά σχολικής ηλικίας και εφήβους.

    ε) Να γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες στην οδοντιατρική αντιμετώπιση παιδών με ιατρικό πρόβλημα και ειδικές ανάγκες.

    Ειδικότεροι στόχοι

    Ο φοιτητής στο τέλος του εξαμήνου θα πρέπει να είναι ικανός:

    1. Να εφαρμόζει τις βασικές αρχές άσκησης της οδοντ/κής 4 χειρών, εργαζόμενος εναλλάξ ως γιατρός και ως βοηθός.
    2. Να εφαρμόζει ψυχολογικές τεχνικές για την διαμόρφωση θετικής συμπεριφοράς του παιδιού κατά την οδοντιατρική θεραπεία.

    3. Να λαμβάνει πληροφορίες, να συμπληρώνει και να καταγράφει το ιατρικό και το οδοντιατρικό ιστορικό σε παιδιά , εφήβους και ειδικούς ασθενείς.

    4. Να αξιολογεί το ιατρικό ιστορικό του ασθενούς σε σχέση με την οδοντιατρική θεραπεία που πρέπει να γίνει.

    5.  Να κάνει κλινική εξέταση, και διάγνωση τερηδόνας, ουλίτιδας, συγγενών και επίκτητων ανωμαλιών των δοντιών καθώς και ορθοδοντικών προβλημάτων.

    6.  Να λαμβάνει ενδοστοματικές και οπισθομυλικές ακτινογραφίες σε παιδιά και εφήβους.

    7.  Να αξιολογεί ακτινογραφικά την ύπαρξη τερηδόνας, ή άλλης παθολογίας των δοντιών και των πέριξ ιστών.

    8.  Να αξιολογεί πανοραμικές ακτινογραφίες σε σχέση με την διάπλαση της νεογιλής και μικτής οδοντοφυίας, και να αναγνωρίζει σε αυτές ανωμαλίες αριθμού δοντιών και παθολογικές καταστάσεις των γνάθων.

    9.  Να ενημερώνει τον ασθενή και τους γονείς για την παθογένεια των νόσων του στόματος, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εκπαιδευτικά βοηθήματα που υπάρχουν στην κλινική.

    10.  Να κάνει ανάλυση διατροφής και να παρέχει τις απαραίτητες διατροφικές οδηγίες για την σωστή διατροφή του παιδιού και την πρόληψη της τερηδόνας.

    11.  Να εκτιμά τον κίνδυνο ανάπτυξης τερηδόνας από το οδοντιατρικό ιστορικό, την κλινική και ακτινογραφική εξέταση και την ανάλυση της δίαιτας.

    12.  Να σχεδιάζει και να εφαρμόζει προληπτικό πρόγραμμα ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξης του παιδιού (σχολική ηλικία και εφηβεία) και τον κίνδυνο ανάπτυξης τερηδόνας και περιοδοντικών νόσων.

    13.  Να κάνει τοπική εφαρμογή φθορίου στα δόντια.

    14. Να αντιμετωπίζει την αρχόμενη τερηδόνα στις μασητικές επιφάνειες των δοντιών, σύμφωνα με τις ενδείξεις εφαρμογής και εκτέλεσης των καλύψεων οπών και σχισμών, των προληπτικών εμφράξεων και των εμφράξεων.

    15. Να χορηγεί τοπική αναισθησία στον ασθενή του χρησιμοποιώντας τον βοηθό του με στόχο η διαδικασία να είναι όσο το δυνατόν ανώδυνη.

    16. Να αποκαθιστά οδοντικές βλάβες χρησιμοποιώντας κατάλληλες ψυχολογικές τεχνικές για την συνεργασία του με το παιδί.

    17.  Να κάνει αξιολόγηση της εξέλιξης της οδοντοφυΐας ανάλογα με την ηλικία που βρίσκονται οι ασθενείς.

    18.  Να εμφράζει με αμάλγαμα, σύνθετες ρητίνες και υαλοιονομερείς κονίες για την αποκατάσταση τερηδονισμένων νεογιλών και μόνιμων δοντιών.

    19.  Να κάνει πολφοτομή νεογιλών και μονίμων δοντιών, σε συνεργάσιμα παιδιά και εφήβους.

    20. Να αποκαθιστά νεογιλά και μόνιμα δόντια με ανοξείδωτη στεφάνη.

    21. Να κάνει εξαγωγές νεογιλών δοντιών.

    Επιπλέον ο φοιτητής  θα πρέπει να γνωρίζει:

    1.  Την αιτιοπαθογένεια, την επιδημιολογία, την εντόπιση και την αντιμετώπιση της τερηδόνας στην βρεφική και νηπιακή ηλικία.
    2.  Την αντιμετώπιση στα παιδιά οδοντιατρικών επειγόντων, στο οδοντιατρείο.

    3.  Την φαρμακολογική αντιμετώπιση της συμπεριφοράς παιδιών στο οδοντιατρείο

    4.  Την συχνότητα και την αιτιολογία περιοδοντικών νόσων στα παιδιά και εφήβους καθώς και τους δείκτες καταγραφής τους.

    5. Τις επιπτώσεις των οδοντικών τραυματισμών νεογιλών δοντιών στα μόνιμα.

    6. Την αντιμετώπιση των επιπλοκών στα τραυματισμένα δόντια και στο περιοδόντιο.

    7.  Τις ιδιαιτερότητες στην οδοντιατρική αντιμετώπιση παιδιού και εφήβου με χρόνιο ιατρικό πρόβλημα (καρδιολογικά νοσήματα, διαταραχές της αιμόστασης, ογκολογικό πρόβλημα).

    8. Τις ιδιαιτερότητες στην οδοντιατρική αντιμετώπιση παιδιού και εφήβου με ειδικές ανάγκες (νοητική υστέρηση και σωματική αναπηρία).

    Περιεχόμενο

    Σύγχρονες απόψεις για τις ψυχολογικές τεχνικές ελέγχου της συμπεριφοράς σε δυνητικά συνεργάσιμα παιδιά. Η τερηδόνα στον νεογιλό και μεικτό φραγμό και η αντιμετώπισή της. Πολυτερηδονισμός στην βρεφική και νηπιακή ηλικία. Προληπτικές καλύψεις και εμφράξεις δοντιών. Ασθένειες του περιοδοντίου στα παιδιά και στους εφήβους. Οδοντικοί τραυματισμοί νεογιλών δοντιών και οι επιπτώσεις τους στα μόνιμα δόντια. Αντιμετώπιση επιπλοκών στα τραυματισμένα δόντια και στο περιοδόντιο. Οδοντιατρική

    αντιμετώπιση παιδιών και εφήβων με ιατρικό πρόβλημα και ειδικές ανάγκες. Οδοντιατρική αντιμετώπιση παιδιών με οδοντικές ανωμαλίες κατασκευής.

     

    Μέθοδοι Διδασκαλίας

    • Σεμιναριακές Παραδόσεις σε ομάδες
    • Κλινική άσκηση

    Κριτήρια Επιτυχούς περάτωσης

    • Διαμορφωτική αξιολόγηση κλινικής άσκησης.
    • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης.

    Διδάσκοντες

    Καθηγήτρια - Σ.Γκιζάνη

    Επικ. Καθηγητής - Α.Αγουρόπουλος

    Επίκ. Καθηγητής - Γ.Βαδιάκας

    Επίκ.Καθηγήτρια - Κ.Σερεμίδη