Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχολική Τάξη & Μικροδιδασκαλία

(ΥΣ21) -  Μαρία Γρηγοριάδου, Αγορίτσα Γόγουλου

Περιγραφή Μαθήματος

 

file.php?course=DI458&id=2525

file.php?course=DI458&id=2527

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

    • αναφέρει θέματα σχετικά με τη λειτουργία και τη διοίκηση του σχολείου
    • εξηγεί και να αποδέχεται τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη θετικού κλίματος στην τάξη
    • ονοματίζει και να εφαρμόζει τεχνικές για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας
    • περιγράφει μοντέλα και μορφές αξιολόγησης στην εκπαίδευση
    • ορίζει την έννοια και να αναφέρει τις αρχές της μικροδιδασκαλίας
    • δομεί, σχεδιάζει και πραγματοποιεί μία μικροδιδασκαλία
    • εφαρμόζει διδακτικές δεξιότητες
    • αυτό-αξιολογεί τη μικροδιδασκαλία του
    • υιοθετεί ή μη σχόλια ανατροφοδότησης σχετικά με τη μικροδιδασκαλία του και να αιτιολογεί τις προτεινόμενες αλλαγές
    • αξιολογεί και σχολιάζει στοιχεία μίας διδασκαλίας

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Ο υποψήφιος εκπαιδευτικός, εκτός από δεξιότητες στον μαθησιακό σχεδιασμό, είναι σημαντικό να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά και τις συνιστώσες της σχολικής τάξης και της σχολικής κοινότητας γενικότερα και να αναπτύξει δεξιότητες στην υλοποίηση διδασκαλίας. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται σχετικά θέματα όπως:

    • Οι εκπαιδευτικοί και το έργο τους, Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής τάξης
    • Η σχολική τάξη ως κοινότητα ενδιαφέροντος
    • Οργάνωση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
    • Οργάνωση - Σχεδιασμός της διδασκαλίας
    • Διαπροσωπικές σχέσεις στην τάξη
    • Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση
    • Η καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης
    • Πλαίσιο σχεδιασμού και εφαρμογής μικροδιδασκαλίας
    • Υλοποίηση μικροδιδασκαλίας
    • Παρατήρηση, ανάλυση και αξιολόγηση της μικροδιδασκαλίας

    Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτητές 

    1) παρακολουθούν και σχολιάζουν μία διδασκαλία που παρακολουθούν σε σχολείο

    2) σχεδιάζουν μία μικροδιδασκαλία σε 2 φάσεις: το αρχικό σχέδιο παρουσιάζεται και σχολιάζεται, γίνεται αναθεώρηση του σχεδιασμού και στη συνέχεια υλοποιείται η μικροδιδασκαλία.  Ο φοιτητής αυτό-αξιολογείται και αναστοχάζεται στην ανατροφοδότηση που λαμβάνει.  Πραγματοποείται ομότιμη αξιολόγηση.

    Η διδασκαλία περιλαμβάνει

    • θεωρητικό μέρος (2 ώρες την εβδομάδα), ΔΕΥΤΕΡΑ 9-11, ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤ
    • εργαστηριακό μέρος (2 ώρες την εβδομάδα), ΔΕΥΤΕΡΑ 11-1, Εργαστήριο Θεμελιώσεων Πληροφορικής PC2 / Διδακτικής Πληροφορικής