Παρουσίαση/Προβολή
Διδασκαλία αμφιλεγόμενων ζητημάτων στην Εκπαίδευση στη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη-Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και η διαχείρισή τους στην τάξη (Y)
(DIAT159) -
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να προσδιορίζουν την έννοια και τα χαρακτηριστικά των αμφιλεγόμενων ζητημάτων, να αναγνωρίζουν τον ρόλο που αυτά διαδραματίζουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και να τα αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά εντός της σχολικής τάξης. Δίνεται έμφαση στις προκλήσεις με τις οποίες μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί κατά την ενασχόλησή τους με τέτοια ζητήματα (πχ. προσωπικά βάρη/προσωπικές απόψεις) και τους τρόπους αποτελεσματικής διαχείρισής τους. Θα προσεγγιστούν σύγχρονες (μαθητοκεντρικές) παιδαγωγικές τεχνικές και πρακτικές αντιμετώπισης των αμφιλεγόμενων ζητημάτων με έμφαση στη δημιουργία ενός ασφαλούς κλίματος στην τάξη, εντός της οποίας οι μαθητές/τριες θα μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα και με σεβασμό στους συνομιλητές/τριές τους, όπως ορίζουν οι δημοκρατικές αρχές του διαλόγου και του πλουραλισμού.
Επιπλέον, μελετώνται οι τρόποι που η διδασκαλία αμφιλεγόμενων ζητημάτων συντονίζεται με την Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη και την προώθηση του Δημοκρατικού Πολιτισμού.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
-
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:
- προσδιορίζουν την έννοια των αμφιλεγόμενων ζητημάτων και τον ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- αναγνωρίζουν προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας ή αντιμετώπισης αμφιλεγόμενων ζητημάτων εντός της σχολικής τάξης.
- εφαρμόζουν τις προαναφερθείσες μεθόδους εντός της σχολικής τάξης προς ανάπτυξη δεξιοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού.
Διδάσκοντες
Η Αργυρω Ποταμούση - βιογραφικό