Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης (Ε)

(DIAT192) -  Εμμανουήλ Παπαϊωάννου

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να προσδιορίζουν σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και να τις διαχειρίζονται αποτελεσματικά στον σχεδιασμό και εφαρμογή της διδασκαλίας συσχετίζοντάς τες με τις Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Πλαισίου Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό (Συμβούλιο της Ευρώπης).

Περιεχόμενο του μαθήματος: Μελετώνται τεχνικές βιωματικής μάθησης (π.χ. άμεση βιωματική διδασκαλία, ομαδική εργασία, διάλογος, κ.ά.), με έμφαση σε όσες προσφέρουν τις περισσότερες ευκαιρίες στους/τις μαθητές/τριες για εμπειρία, σύγκριση, ανάλυση, αναστοχασμό  και δράση. Ειδικό βάρος κατέχει η έννοια της «μεγάλης ιδέας» των μαθημάτων Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και η αξιοποίησή της κατά τον σχεδιασμό του μαθήματος. Προσεγγίζοντας τη μάθηση στη μετασχηματιστική της διάσταση, η διδασκαλία βασίζεται σε δραστηριότητες που προάγουν τη βιωματική μάθηση. Βασικό κομμάτι των μαθημάτων αποτελεί, επίσης, ο αναστοχασμός, ως βοηθητικό υλικό αξιολόγησης και ως μεταγνωστική στρατηγική αναγνώρισης και διαχείρισης της νέας θρησκευτικής γνώσης, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται και η σημασία του προσωπικού αναστοχασμού του/της εκπαιδευτικού στη διδακτική πράξη. Εξετάζονται, τέλος, το πλαίσιο της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στη Θρησκευτική Εκπαίδευση, καθώς και διαφορετικά μοντέλα καθοδήγησης εκπαιδευτικών, σε αναφορά με την εκπαίδευση στη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024