Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Τεχνολογίες Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR/VR Technologies) (E 2024-25)

(DIND182) -  Κοσμάς Αλεξόπουλος

Περιγραφή Μαθήματος


Η ύλη της εξέτασης του μαθήματος βρίσκεται στην καρτέλα των πληροφοριών παρακάτω.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα (VR) και την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR). Έχει στόχο την κατανόηση των υπαρχόντων τεχνολογιών VR/AR, των δυνατοτήτων και εφαρμογών τους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εισαγωγή

Εικονική πραγματικότητα

  • Ορισμός και ιστορική αναδρομή της Εικονικής Πραγματικότητας
  • Χαρακτηριστικά της Εικονικής Πραγματικότητας
  • Τα κύρια στοιχεία ενός συστήματος Εικονικής Πραγματικότητας
  • Συσκευές εισόδου και εξόδου - Hardware
  • Αρχιτεκτονική λογισμικού - Software
  • Mοντελοποίηση του Εικονικού κόσμου
  • Προγραμματισμός συστήματος εικονικής πραγματικότητας
  • Εφαρμογές

Επαυξημένη πραγματικότητα

  • Ορισμός και ιστορική αναδρομή της Επαυξημένη πραγματικότητα
  • Χαρακτηριστικά και στοιχεία συστήματος της Επαυξημένης Πραγματικότητας και τις κύριες διαφορές από την Εικονική πραγματικότητα
  • Συσκευές εισόδου και εξόδου - Hardware
  • Αρχιτεκτονική λογισμικού - Software
  • Προγραμματισμός συστήματος Επαυξημένη Πραγματικότητας
  • Εφαρμογές

Eργασία

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023

  • Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδασκαλία του μαθήματος για το εαρινό εξάμηνο του ακ. έτους 2024-2025 θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή 13:00-17:00 διά ζώσης. 

    Προαπαιτούμενα

    Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. Επιθυμητή αν και όχι απαραίτητη η γνώση Γεωμετρίας, Άλγεβρας, Φυσικής και Προγραμματισμού.

    Διδάσκοντες

    Αναπλ. Καθηγ. Κοσμάς Αλεξόπουλος, kalexopoulos@dind.uoa.gr

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    1.Τελική εξέταση (70%)

    2.Εργασία μαθήματος (30%)

     

    Αν ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι >=3,5 τότε:

    Τελικός βαθμός = 70%* «Βαθμός Τελικής Εξέτασης» + 30%* «Βαθμός Εργασίας»

     

    Αν ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι <3,5 τότε:

    Τελικός βαθμός =  Βαθμός Τελικής Εξέτασης

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Το βασικο βιβλίο του μαθήματος είναι το "Virtual and Augmented Reality (VR/AR) Foundations and Methods of Extended Realities (XR)" διαθέσιμο εδώ (πρέπει να συνδεθείτε με VPN με τον λογαριασμό του πανεπιστημίου για να έχετε πρόσβαση)

     

    Επιπλέον υλικό που περιλαμβάνεται στις διαφάνειες είναι διαθέσιμο στα παρακάτω συγγράματα:

    1. 320154download - "Ανάπτυξη Συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας", Λέπουρας Γεώργιος, Αντωνίου Αγγελική, Πλατής Νίκος, Χαρίτος Δημήτρης, Κάλλιπος, 2016 
    2. 320158 - download - "Εικονικοί Κόσμοι", Bοσινάκης Σπυρίδων, Κάλλιπος, 2015 
    3. 320298download - "Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα", Κωνσταντίνος Μουστάκας, Ιωάννης Παλιόκας, Δημήτριος Τζοβάρας, Αθανάσιος Τσακίρης, Κάλλιπος, 2016
    4. Steven M. LaValle, Virtual Reality. Website: https://lavalle.pl/vr/ Youtube Videos: https://www.youtube.com/ watch?v=aNC5YMUTcQ4&list=PL_ezWOhnpakMojiJGm-YiCz5zr4GpuLG_&index=1&t=6s

    Συμπληρωματικές Πηγές

     

    1. George Mather, Foundations of sensation and perception
    2. Steve Marschner, Fundamentals of computer graphics
    3. Φωκίδης Εμμανουήλ, Ατσικπάση Πηνελόπη, (Πλήρως Εμβυθισμένη) Εικονική Πραγματικότητα, Μάθηση και Εκπαίδευση, Μάρκου και ΣΙΑ, 2022, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 112694591
    4. Burdea G.C, Coiffet P. «Virtual Reality Technology», Willey-Blackwell, 2003.
    5. John Hugjes et al, Γραφικά και εικονική πραγματικότητα, τρίτη έκδοση, 2020