Παρουσίαση/Προβολή
Εργαστήριο-2
( ) - Θεόδωρος Γιοβαζολιάς
Περιγραφή Μαθήματος
Το συγκεκριμένο εργαστήριο αποτελεί ουσιαστικά την συνέχεια του Εργαστηρίου που διδάσκεται κατά το χειμερινό εξάμηνο. Στοχεύει στο να ‘χτίσει’ πάνω στις βασικές δεξιότητες του πρώτου εργαστηρίου, δίνοντας την ευκαιρία στους ΜΦ να εξελίξουν τις γνώσεις τους αλλά και να εφαρμόσουν σε ένα ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον προχωρημένες συμβουλευτικές δεξιότητες. Πιο συγκεκριμένα, οι ΜΦ θα εξοικειωθούν με δεξιότητες που στοχεύουν στην δημιουργία ενός ασφαλούς και επιτρεπτικού κλίματος κατά την συμβουλευτική πράξη, όπου θα μπορεί να επιτελείται αποτελεσματικά η αυτο-ανίχνευση και επεξεργασία των ζητημάτων των συμβουλευόμενων.
Ένας επιπλέον στόχος του εργαστηρίου είναι η προετοιμασία των ΜΦ για την πρακτική άσκησή τους σε πλαίσια κατά το δεύτερο έτος των σπουδών τους. Στο σημείο αυτό θα συζητηθούν θέματα που έχουν να κάνουν με την συνεργασία τους με άλλους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, με την επιστημονική καταγραφή των συνεδριών, την επικοινωνία με άλλους επαγγελματίες ψυχικής υγείας αλλά και την διεπαγγελματική συμβουλευτική σε εργασιακά πλαίσια.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας αλλά και του αναστοχασμού των παρεμβάσεων των ΜΦ αλλά και του αναπτυσσόμενου ρόλου τους ως Συμβουλευτικοί Ψυχολόγοι και Σύμβουλοι. Με το πέρας του εργαστηρίου, αναμένεται ότι οι ΜΦ θα έχουν κατακτήσει ένα επαρκές επίπεδο:
α) ικανότητας δημιουργίας μιας ασφαλούς συμβουλευτικής σχέσης και
β) κατανόησης των επιμέρους στοιχείων που διέπουν την συμβουλευτική διαδικασία, των θεμάτων που μπορεί να ανακύψουν σε αυτή, αλλά και των προσωπικών τους δυνατοτήτων και δυσκολιών κατά την εφαρμογή των δεξιοτήτων .
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα πραγματοποιούνται ασκήσεις, προβολές video και παιχνίδια ρόλων (role plays) ώστε οι εκπαιδευόμενοι να έχουν την δυνατότητα πρακτικής εφαρμογής του διδασκόμενου υλικού. Το εργαστήριο έχει συμμετοχικό χαρακτήρα και στηρίζεται ιδιαίτερα στον κριτικό σχολιασμό των συζητούμενων θεμάτων.
Ενότητες που θα καλυφθούν
- Αυτο-αποκάλυψη
- Αντίσταση στη συμβουλευτική διαδικασία
- Χειρισμός ‘δύσκολων’ καταστάσεων κατά την συμβουλευτική διαδικασία
- Παραπομπή
- Εκπαίδευση στην Παρακινητική Συνέντευξη (Motivational Interviewing)
- Συμβουλευτική σε θέματα υγείας
- Συμβουλευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά
- Η αναστοχαστικότητα στη συμβουλευτική διαδικασία
- H θεραπευτική σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή
- Η θεωρίες των Klein, Bion & Winnicott για τη σχεσιακή διάσταση της μάθησης
- Μηχανισμοί άμυνας που εμπλέκονται στη μάθηση
- Ψυχοδυναμική παρατήρηση – το συναίσθημα «στην υπηρεσία» της κατανόησης των εαυτού μας και του άλλου
- Συζήτηση περιπτώσεων σε ομάδα, υπό την ψυχοδυναμική οπτική
- Η πορεία προς την Σύνθεση και την ανάπτυξη ενός Προσωπικού Μοντέλου Συμβουλευτικής
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων βασίζεται σε 4 επίπεδα:
α) Εβδομαδιαίες αναφορές προόδου οι οποίες έχουν στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας για αυτοπαρατήρηση και ή αυτο-αναστοχασμό (self-reflection). Αναλύσεις απομαγνητοφωνήσεων επιμέρους δεξιοτήτων.
β) Βιωματική εξέταση στην εφαρμογή των Δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου.
γ) Ανάλυση μαγνητοφωνημένης συνεδρίας (role-play) σύμφωνα με τις αρχές της Μικροσυμβουλευτικής.
δ) Βιντεοσκόπηση / κριτική ανάλυση συνεδίας (role-play)
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα