Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Συμβουλευτική και Ετερότητες

(ECD571) -  Αγάπη Κανδυλάκη

Περιγραφή Μαθήματος

Συμβουλευτική και Ετερότητες

Το μάθημα έχει στόχο να εμβαθύνει στην πολυπολιτι- σμική προσέγγιση της συμβουλευτικής και στην Κριτική της διάσταση. H αύξηση των μεταναστευτικών ρευμά- των που έχει οδηγήσει σε μια μεγαλύτερη αναγνώριση των πολιτισμικών διαφορών επιτείνει την ανάγκη για παροχή υπηρεσιών σε ανθρώπους με διαφορετικές πρακτικές στην καθημερινή ζωή, την οικογένεια, το σχολείο, την εργασία, την επικοινωνία, έχουν διαφορε- τικές πεποιθήσεις για την υγεία και την ασθένεια και την προσωπική φροντίδα, καθώς και παρεμβάσεις σε κατα- στάσεις κρίσης, όπως για παράδειγμα παρεμβάσεις για τη διαχείριση και υποστήριξη των μετακινούμενων ‘πα- ράτυπα’ μεταναστών και αιτούντων άσυλο στη χώρα μας.

29582 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 2924/17.07.2020

Παράλληλα το μάθημα επικεντρώνεται σε παρεμβάσεις συμβουλευτικής σε άτομα, οικογένειες και κοινωνικές ομάδες που αφορούν ζητήματα ετεροτήτων, δηλαδή σεξουαλικών ετεροτύπων, ζητήματα φύλου και σεξου- αλικών επιλογών, διαταραχών διατροφής (ανορέξια και βουλημία), αναπηρία και ακρωτηριασμών που συνδέ- ονται με χρόνιες ασθένειες (βλ. Καρκίνο, σακχαρώδη διαβήτη, παρκινσον, κ.α).

Το μάθημα εμβαθύνει στη σημασία του κριτικού ανα- στοχασμού και στη συμβολή του στην πολιτισμική ευαι- σθητοποίηση και πολιτισμική επάρκεια των συμβούλων.

Ως εκ τούτου οι άξονες του μαθήματος συνίστανται:

(Α) στη διευκρίνιση των σχετικών ορισμών που συ- ναντώνται στη βιβλιογραφία γύρω από την πολυπολι- τισμικότητα και εντοπίζονται οι διακρίσεις ή συγκλίσεις τους (π.χ πολυπολιτισμικότητα, κριτικός αναστοχασμός, πολιτισμική επάρκεια και πολιτισμική ευαισθητοποίηση), γίνεται αναφορά στα αίτια που οδηγούν τα άτομα στις μετακινήσεις και αναλύονται τα προβλήματα που δημι- ουργούνται από αυτήν (π.χ ο ψυχολογικός κλονισμός, ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού κ.λπ.). Στον ίδιο άξο- να αναλύονται τρόποι αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν από τη μετανάστευση / προσφυγιά / μειονοτικές ομάδες (παροχή κρατικής υποστήριξης, δι- κτύωση με την εσωομάδα, ενδυνάμωση για την έκφραση του αιτήματος βοήθειας, Επικοινωνία - Διερμηνεία στη Συμβουλευτική) και γίνεται ξεχωριστή αναφορά στην εκ- παίδευση / κατάρτιση του Συμβούλου (πολυπολιτισμική επάρκεια, θεραπευτική συμμαχία κ.λπ.) και σε θέματα Ηθικής και Δεοντολογίας.

(Β) στην ανάλυση των κοινωνικών ψυχολογικών προ- βλημάτων που αφορούν (α) στην οικογένεια (αλλαγή ρόλων στους γονείς και τα παιδιά, μονογονεϊκές οικο- γένειες, γυναίκες μόνες, γυναίκες κακοποιημένες/ υπό εκμετάλλευση κ.λπ.) και οι τρόποι αντιμετώπισής τους (β) στα προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο (επίδοση, ανθεκτικότητα, περιορισμός σχολικής διαρροής, προ- σαρμογή, βία) και τρόπους αντιμετώπισής τους και (γ) στη σύνδεση των μεταναστών με την κοινότητα.

(Γ) στην ανάπτυξη τεχνικών συμβουλευτικής προσέγ- γισης (καθώς και η χρήση της τέχνης ως μέσο προσέγγι- σης και συμβουλευτικής κ.ά).

Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν video πολυπολιτι- σμικής συμβουλευτικής, και παρατηρούν και αναλύουν τις εφαρμογές συμβουλευτικής παρέμβασης.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023