Παρουσίαση/Προβολή

University of Athens MBA: Ειδικά Θέματα Διοίκησης Επιχειρήσεων
(ECON793) - Διάφοροι διδάσκοντες
Περιγραφή Μαθήματος
Η Θεματική Ενότητα «Ειδικά Θέματα Διοίκησης Επιχειρήσεων» δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να εμβαθύνουν, σε γνωστικά αντικείμενα του άμεσου ενδιαφέροντός τους.
Η ΘΕ περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
- Διοικητική Λογιστική-Κοστολόγηση (Management Accounting – Cost Accounting)
- Διοίκηση Έργου (Project Management)
- Έρευνα Αγοράς (Market Research)
- Διοίκηση Αλλαγών (Management of Change)
Στο μάθημα «Διοικητική Λογιστική – Κοστολόγηση» θα αναλυθούν ουσιώδη θέματα διοικητικής λογιστικής και θα δοθεί έμφαση στη διαδικασία προσδιορισμού του κόστους παραγωγής με σκοπό τη τιμολόγηση του προϊόντος. Διοικητική Λογιστική είναι η λογιστική που παρέχει πληροφορίες στη διοίκηση μιας επιχείρησης για να λάβει αποτελεσματικές αποφάσεις και επομένως συνδέεται με όλα τα θέματα της επιχείρησης. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:
- Διοικητική λογιστική και διοικητικός έλεγχος
- Λήψη βραχυπρόθεσμων αποφάσεων
- Μέθοδοι κοστολόγησης
- Αποφάσεις τιμολόγησης
- Προϋπολογισμοί
Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Διοικητική Λογιστική-Κοστολόγηση Λογιστική Κόστους -Γ΄ Έκδοση, Απόστολος Α. Μπάλλας, Δημοσθένης Λ. Χέβας,Ορέστης Γ. Βλησμάς, Εκδόσεις Μπένου
Σκοπός του μαθήματος «Διοίκηση Έργου» είναι η παροχή των απαραίτητων γνώσεων έτσι ώστε οι φοιτητές να είναι σε θέση να εξετάσουν και να αξιολογήσουν κριτικά τα προβλήματα που σχετίζονται με την επιλογή των έργων, την αξιολόγηση των έργων και των διαχειριστών τους, τη διαχείριση όλων των εμπλεκομένων μερών και την επικοινωνία τους. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:
- Κύκλος ζωής έργου
- Μελέτη σκοπιμότητας
- Επιλογή έργου
- Διαχείριση εύρους έργου
- Δομή ανάλυσης εργασιών
- Διαχείριση χρόνου
- Μέθοδοι κρίσιμης διαδρομής
- Διάγραμμα Gantt
- Εκτίμηση κόστους
- Εκτέλεση, παρακολούθηση και έλεγχος έργου
Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Διοίκηση Έργων: Μια διοικητική προσέγγιση (9η Έκδοση), Jack R. Meredith, Samuel J. Mantel Jr., Scott M. Shafer, Εκδόσεις Προπομπός
Ο σκοπός του μαθήματος «Έρευνα Αγοράς» είναι η κατανόηση των αρχών της έρευνα αγοράς και η εμπέδωση των μεθόδων εμπειρικής έρευνας στο ευρύτερο πεδίο του μάρκετινγκ. Το μάθημα παρουσιάζει τις μεθόδους και τις τεχνικές για τη σωστή διενέργεια της Έρευνας Αγοράς και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:
- Βασικές αρχές έρευνας αγοράς
- Σχεδιασμός έρευνας
- Είδη ερευνών
- Πηγές δεδομένων για έρευνες μάρκετινγκ
- Ποιοτική έρευνα αγοράς
- Σύγχρονοι τρόποι συλλογής δεδομένων
- Η έννοια της μέτρησης και οι κλίμακες μέτρησης στην έρευνα αγοράς
- Ανάπτυξη ερωτήσεων σε δημοσκοπήσεις
- Σχεδιασμός ερωτηματολογίου
- Μέθοδοι συλλογής πρωτογενών δεδομένων με δημοσκοπήσεις
- Η έννοια και οι διαδικασίες της δειγματοληψίας
- Βασικές αρχές και κύριες μέθοδοι ανάλυσης εμπειρικών δεδομένων
Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Μέθοδοι Έρευνας Αγοράς, Σταθακόπουλος Βλάσσης, εκδόσεις Σταμούλης, 2005.
Το μάθημα «Διοίκηση Αλλαγών» βοηθά τους φοιτητές να κατανοήσουν τις αρχές, τις μεθόδους και τις πρακτικές που είναι απαραίτητες για τον εντοπισμό, την επεξεργασία και την αποτελεσματική διαχείριση των αλλαγών σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Περιλαμβάνει μεθόδους που αναπροσαρμόζουν ή επαναπροσδιορίζουν τη χρήση των πόρων, τις επιχειρηματικές διαδικασίες, τις κατανομές των προϋπολογισμών ή άλλους τρόπους λειτουργίας που αλλάζουν σημαντικά μια εταιρεία ή έναν οργανισμό. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:
- Εισαγωγή στη Διοίκηση Αλλαγών
- Είδη αλλαγών
- Η αναγκαιότητα για αλλαγές
- Ορισμός και επιδράσεις της Διοίκησης Αλλαγών
- Εμπόδια της Διοίκησης Αλλαγών
- Εντοπισμός απαιτούμενων αλλαγών
- Μοντέλα Διοίκησης Αλλαγών
- Η συμβολή της οργανωσιακής συμπεριφοράς στη Διοίκηση Αλλαγών
- Ανάπτυξη κουλτούρας Διοίκησης Αλλαγών
- Ανάπτυξη ηγετικής στάσης, στυλ ηγεσίας
- Η Διοίκηση Αλλαγών στον δημόσιο τομέα
- Θεωρίες αναδιοργάνωσης δημοσίων οργανισμών
- Ανασχεδιασμός επιχειρησιακών λειτουργιών
Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Διαχείριση Αλλαγών και Ηγεσία, Ρωσσίδης Ι., Μπελιάς Δ., Ασπρίδης Γ., εκδόσεις Τζιόλα, 2020.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα