Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

University of Athens MBA: Λήψη Διοικητικών Αποφάσεων

(ECON799) -  Διάφοροι διδάσκοντες

Περιγραφή Μαθήματος

Η Θεματική Ενότητα «Λήψη Διοικητικών Αποφάσεων» έχει σκοπό να παράσχει το απαραίτητο υπόβαθρο γνώσεων ως προς τη διαδικασία λήψης απόφασης σχετικά με την οργάνωση, διοίκηση και στρατηγική μιας επιχείρησης, εξετάζοντας τη διοίκηση ανθρώπινων πόρων και το μάρκετινγκ. Η ύλη της συγκεκριμένης Θεματικής Ενότητας συνδυάζει την θεωρία με παραδείγματα και με την μελέτη πραγματικών περιπτώσεων και εφαρμογών.

Η ΘΕ περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:

  • Διοίκηση Επιχειρήσεων (Management)
  • Διοίκηση Μάρκετινγκ (Marketing Management)
  • Στρατηγική Επιχειρήσεων (Business Strategy)
  • Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (Human Resource Management)

Το μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει εφαρμοσμένες γνώσεις, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν άμεσα στους χώρους εργασίας. Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές εισάγονται στην έννοια και την σημασία του μάνατζμεντ και της ηγεσίας σε μια σύγχρονη επιχείρηση με σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς της. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Οι βασικές αρχές μάνατζμεντ
  • Οι σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα διοικητικά στελέχη
  • Ο ρόλος του μάνατζερ στη σύγχρονη επιχείρηση και οι βασικές λειτουργίες του μάνατζμεντ
  • Τα διαφορετικά στυλ ηγεσίας
  • Η διαδικασία λήψης αποφάσεων

Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Διοίκηση Επιχειρήσεων, Αρχές και Εφαρμογές (2η έκδοση) Stephen P. Robins, Mary Coulter, David A. Decenzo, Επιμέλεια: Νικόλαος Π. Ραχανιώτης, Γιάννης Θ.Τσούφλας, Μετάφραση: Ηρω Νικολάου Εκδόσεις Κριτική

Ο σκοπός του μαθήματος «Διοίκηση Μάρκετινγκ» είναι η εισαγωγή των εκπαιδευομένων στην επιστήμη του Μάρκετινγκ και η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των συμμετεχόντων στις βασικές αρχές και τα εργαλεία του Μάρκετινγκ. Ο τομέας του Μάρκετινγκ αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο νευραλγικά τμήματα μιας οικονομικής μονάδας, καθώς διαχειρίζεται ένα ιδιαίτερα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού της. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Βασικές έννοιες Μάρκετινγκ
  • Ανάλυση περιβάλλοντος Μάρκετινγκ
  • Βασικές αρχές συμπεριφοράς καταναλωτή
  • Τμηματοποίηση αγοράς και τοποθέτηση προϊόντος
  • Έρευνα μάρκετινγκ και αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών
  • Μίγμα μάρκετινγκ (προϊόν, τιμή, διάθεση, προβολή και προώθηση)
  • Στρατηγικό μάρκετινγκ
  • Σχεδιασμός, οργάνωση και έλεγχος μάρκετινγκ

Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Αρχές Μάρκετινγκ, John Fahy, David Jobber, Εκδόσεις Κριτική

Το μάθημα «Στρατηγική Επιχειρήσεων» είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει εφαρμοσμένες γνώσεις, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν άμεσα στους χώρους εργασίας. Ταυτόχρονα, προωθείται η εξέταση ενός συνόλου από έννοιες, μεθόδους και εργαλεία για τη διαμόρφωση της στρατηγικής μιας επιχείρησης και την υλοποίησή της. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναλύουν το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης και να εφαρμόζουν έννοιες και θεωρίες που αναφέρονται στην χάραξη και εφαρμογή επιχειρησιακών στρατηγικών. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Θεωρίες οργάνωσης
  • Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος και ανταγωνισμού, εκτίμηση ευκαιριών και απειλών
  • Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος, αξιολόγηση δυνάμεων και αδυναμιών
  • Διαμόρφωση και υλοποίηση στρατηγικής

Το μάθημα «Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων» βοηθά στην κατανόηση των εννοιών, του περιεχομένου και των συγχρόνων εξελίξεων της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί το πολυτιμότερο ίσως κεφάλαιο μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, καθώς είναι ο παράγοντας που βοηθά μια επιχείρηση να ξεχωρίσει. Η επιχείρηση στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον βασίζεται όχι μόνο στις γνώσεις και τις δεξιότητες των εργαζομένων της, αλλά και στη δέσμευσή τους με την εργασία, τους συναδέλφους τους και την αποστολή της επιχείρησης. Κατά συνέπεια, η διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία κάθε οργανισμού. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Η λειτουργία της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων
  • Η ανάλυση και περιγραφή των θέσεων εργασίας
  • Ο προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού
  • Πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την στελέχωση των επιχειρήσεων και οργανισμών με ανθρώπινο δυναμικό
  • Εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων
  • Παροχή κινήτρων και αξιολόγηση προσωπικού
  • Πολιτική και συστήματα αμοιβών

Βασικό σύγγραμμα μαθήματος: Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού - 15η έκδοση,  Martocchio J. J., Εκδόσεις Κριτική,2022

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022