Παρουσίαση/Προβολή
Μικροοικονομική Ανάλυση
(ECON885) - Κουραντή Φραγκώ, Χριστόπουλος Απόστολος
Περιγραφή Μαθήματος
ΠΜΣ «Εφαρμοσμένη Οικονομική και Χρηματοοικονομική» Kατεύθυνση «Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική»
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μικροοικονομική Ανάλυση
Η Μικροοικονομική Ανάλυση ασχολείται με τη μελέτη και την ανάλυση της συμπεριφορά των οικονομικών μονάδων (καταναλωτών, επιχειρήσεων και οργανισμών) στη διαδικασία του μηχανισμού της αγοράς.
Στα πλαίσια του συγκεκριμένου μαθήματος θα παρουσιαστούν αρχικά οι θεωρίες του καταναλωτή και του παραγωγού, οι συναρτήσεις ζήτησης, κόστους και προσφοράς. Το μάθημα εισάγει τους μαθητές σε μοντέλα λήψης αποφάσεων σε ανταγωνιστικά, μονοπωλιακά και ολιγοπωλιακά περιβάλλοντα. Δίνεται έμφαση στη μελέτη της συμπεριφοράς των επιχειρήσεων όταν υπάρχει στρατηγική αλληλεξάρτηση με τη στρατηγική επιλογή της μίας επιχείρησης να επηρεάζει τις αποδόσεις των άλλων επιχειρήσεων. Τέλος, καλύπτει θέματα φήμης, φερεγγυότητας και εξωτερικοτήτων σε μια αγορά.
Κατά την παρουσίαση των θεμάτων της θεωρίας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε πραγματικές εφαρμογές και προβλήματα. Στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση των βασικών γνώσεων για την κατανόηση της λειτουργίας του μηχανισμού της αγοράς και η εκπαίδευση των φοιτητών/τριών στα εργαλεία και τις θεωρίες που σχετίζονται με την λήψη οικονομικών αποφάσεων.
Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων καλύπτονται τα ακόλουθα θέματα ανά Διδακτική Ενότητα (ΔΕ):
ΔΕ1. Η ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ
ΔΕ2. ΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΔΕ3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΔΕ4. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
ΔΕ5. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ
ΔΕ6. Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΕ7. Η ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΔΕ8. Η ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΔΕ9. ΦΗΜΗ ΚΑΙ ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑ
ΔΕ10. ΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
· γνωρίζουν βασικές οικονομικές έννοιες όπως η έννοια της ζήτησης/προσφοράς και η έννοια της ελαστικότητας
· γνωρίζουν την δομή και τις υποθέσεις στα κεντρικά υποδείγματα μορφών αγοράς και πώς διαφοροποιούνται οι προβλέψεις των υποδειγμάτων όταν αλλάζουν οι υποθέσεις
· αποκτήσουν άνεση με τις μεθόδους λογισμού που χρησιμοποιούνται στην ανάλυση ολιγοπωλιακών αγορών
· μπορούν να εξηγήσουν με μη-τεχνικούς όρους βασικά ζητήματα επιλογών που αντιμετωπίζουν τα ολιγοπώλια, όπως η τιμολόγηση, η δημιουργία καρτέλ
· γνωρίζουν βασικές έννοιες όπως η φήμη, φερεγγυότητα και εξωτερικότητες σε μια αγορά.
· μπορούν να κάνουν χρήση των θεωρητικών υποδειγμάτων για την κατανόηση πραγματικών σύγχρονων προβλημάτων
Γενικά, οι φοιτητές θα μπορούν να:
· κατανοούν κεντρικά υποδείγματα μορφών αγοράς
· αναλύουν και αξιολογούν συμπεριφορές των επιχειρήσεων σε ολιγοπωλιακό περιβάλλον όπου υπάρχει στρατηγική αλληλεξάρτηση
· κατανοούν πραγματικά σύγχρονα οικονομικά προβλήματα
Επιπλέον, το μάθημα γενικά αποσκοπεί στην:
· Λήψη αποφάσεων
· Αυτόνομη εργασία
· Ομαδική εργασία
· Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Απόστολος Χριστόπουλος, email: axristop@econ.uoa.gr
Φραγκώ Κουραντή, Σοφοκλέους 1, 4ος όροφος, γραφείο 426, email: fkourandi@econ.uoa.gr
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα