Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Φωνητική και ανάπτυξη αναγνωστικής δεξιότητας/PHONÉTIQUE ET DÉVELOPPEMENT DE LA COMPÉTENCE DE LECTURE

(10178) -  Μαρία (Μάρω) Πατέλη/Maro Patéli

Περιγραφή Μαθήματος

  • 6410178 – ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ

(1) ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

Φιλοσοφική

ΤΜΗΜΑ

Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

6410178

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΤ’, Η’

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Φωνητική και ανάπτυξη αναγνωστικής δεξιότητας

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

3

5

     
     

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 

Μάθημα υποχρεωτικής επιλογής (ΜΥΕ)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Φωνητική της γαλλικής γλώσσας: θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές (6410111)

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Γαλλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS 

Ναι

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://eclass.uoa.gr/courses/FRL418/

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή  ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές έχουν αναπτύξει την αναγνωστική τους ικανότητα και συγκεκριμένα τη μεγαλόφωνη ανάγνωση. Μέσα από διάφορα και διαφορετικά κειμενικά είδη οι φοιτητές έχουν μάθει 

- να αναπτύσσουν στρατηγικές κατανόησης των κειμένων, απαραίτητη και προαπαιτούμενη δεξιότητα για τη σωστή αναγνωστική απόδοσή τους, και 

- να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες προσωδιακές δεξιότητες για τη μεγαλόφωνη ανάγνωση, επιλέγοντας την ανάλογη με το είδος, το περιεχόμενο και το ύφος του κειμένου ταχύτητα ροής λόγου καθώς και τον καταλληλότερο ρυθμό, και διαλέγοντας μέσα από τις διαφορετικές λειτουργίες του τονισμού και του επιτονισμού αυτήν που αρμόζει καλύτερα στο περιεχόμενο, στο νόημα και στο συναίσθημα που αποπνέει το προς ανάγνωση κείμενο.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη και συλλογική εργασία
  • Συμμετοχή σε διάδραση
  • Εξωτερίκευση συναισθημάτων σε συνδυασμό με την κατάλληλη επιλογή επιτονικού μοντέλου
  • Προσωδιακή ικανότητα
  • Σωστή άρθρωση
  • Καθοδηγούμενη παραγωγή προφορικού λόγου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Ορισμός και επεξήγηση της αναγνωστικής δεξιότητας
  • Τύποι και τρόποι ανάγνωσης
  • Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη σιωπηρή και τη μεγαλόφωνη ανάγνωση
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την επιτυχή μεγαλόφωνη ανάγνωση
  • Τεμαχισμός σε τονικές ενότητες
  • Ρόλος του τονισμού και του επιτονισμού στην εκφραστική ανάγνωση
  • Μεγαλόφωνη ανάγνωση και προφορικός λόγος
  • Εξάσκηση στην ανάγνωση μέσα από ευρεία τυπολογία κειμένων.

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία (PowerPoint)
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ


Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαδραστική διδασκαλία/Εργαστηριακή άσκηση

26

Διαδραστική αξιολόγηση των εργαστηριακών ασκήσεων / Ανάλυση λαθών / Ασκήσεις διάγνωσης/Εμπέδωσης

13

Μελέτη βιβλιογραφίας και σημειώσεων/Προετοιμασία ασκήσεων

50

Προετοιμασία για τις εξετάσεις

23

Φροντιστηριακή μελέτη 

13

Σύνολο Μαθήματος 

125 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 


Προφορική τελική εξέταση 

Ατομική(50/100) και συλλογική ανάγνωση (50/100) διαφορετικών κειμενικών ειδών. 

Σχάρα αξιολόγησης εστιασμένη στις απαιτούμενες για τη σωστή μεγαλόφωνη και εκφραστική ανάγνωση δεξιότητες.

(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ενδεικτικά:

https://www.google.com/search?q=Faut-il+lire+à+voix+haute+%3F+Pourquoi+lire+à+voix+haute+%3F&oq

http://califrenchlife.com/2017/02/12/pourquoi-est-ce-necessaire-de-lire-a-haute-voix-en-langue-etrangere/ 

https://www.lecture.org/revues_livres/actes_lectures/AL/AL18/AL18P14.pdf

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019