Παρουσίαση/Προβολή
EDCM-Α12-ΜΜΕ ΚΑΙ SOCIAL MEDIA ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΕΙΣ
(GEOL342) - Νικόλαος Βαφειάδης, Εβίκα Καραμαγκιώλη
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας «MME και Social Media σε Καταστροφές και κρίσεις» είναι να αναλυθούν οι επικοινωνιακές παράμετροι της διαχείρισης μαζικών καταστροφών και κρίσεων. Δίνεται έμφαση τόσο σε θέματα που άπτονται των παραδοσιακών ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπος τύπος) όσο και σε θέματα που αφορούν το internet και τα κοινωνικά δίκτυα (social media).
- Ο ρόλος των ΜΜΕ σε καταστροφές και κρίσεις είναι κρίσιμος, καθώς συχνά αποτελούν ενδιαμέσους μεταξύ των αρχών και των πολιτών. Η ζήτηση για πληροφορίες είναι πολύ έντονη σε τέτοιες καταστάσεις και απαιτείται η δράση στα πλαίσια μιας σαφούς δεοντολογίας, ενώ απαιτούνται και βασικές γνώσεις για το εκάστοτε αντικείμενο. Οι συνθήκες χρονικής πίεσης και ο συχνά δραματικός χαρακτήρας των γεγονότων δημιουργούν καταστάσεις που διευκολύνουν τη διολίσθηση από την αντικειμενική και έγκυρη ενημέρωση σε θέαμα και δημιουργία εντυπώσεων. Περιγράφεται ο ρόλος των ΜΜΕ, οι απαιτήσεις του κοινού και των αρχών από τους δημοσιογράφους, ο ενδεδειγμένος τρόπος κάλυψης του ρεπορτάζ στον τόπο της καταστροφής, το είδος, η ποσότητα και η ποιότητα των πληροφοριών, η συνεργασία με κρατικούς φορείς και εθελοντικές οργανώσεις, και οι πιθανές επιπτώσεις από κακή δημοσιογραφική κάλυψη, όπως λανθασμένες εντυπώσεις ή οδηγίες, πρόκληση πανικού, παραπληροφόρηση κ.λπ.
- Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αυξανόμενο ρόλο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, κρίσης ή καταστροφής. Μέσα από αυτά είναι όμως εξίσου εύκολη και η μετάδοση ακριβούς, αξιόπιστης και ζωτικής πληροφορίας, όσο και ψευδών ειδήσεων, άχρηστων πληροφοριών και προπαγάνδας. Αναλύονται ενδεδειγμένοι τρόποι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να συνεισφέρουν στη διαχείριση της κρίσης, και σχετικά παραδείγματα.
Βασικά περιεχόμενα (τίτλοι κεφαλαίων)
- MME, Kαταστροφές και κρίσεις
- Internet, κοινωνικά δίκτυα και καταστροφές
Ώρες διαλέξεων: 4 ώρες
Τρόπος αξιολόγησης: 3 εργασίες (33,3 % η κάθε μια ).
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα