Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Πολυγλωσσία στη διδασκαλία της Ιταλικής

(66ΙΤΑ108) -  Αικατερίνη Φλώρου

Περιγραφή Μαθήματος

Κεντρικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με την Πολυγλωσσία ως σύγχρονο δεδομένο, υπό την προοπτική της ενασχόλησης του με την Διδασκαλία της Ιταλικής ως Ξένη γλώσσα.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ τριες αναμένεται:

¨       Να έχουν κατανοήσουν την έννοια της Πολυγλωσσίας, όχι μόνο ως γλωσσικό, αλλά και ως κοινωνικό φαινόμενο.

¨      Να γνωρίζουν την διαφορετική λειτουργία του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου μαθητή κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας

¨       Να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε ως εκπαιδευτικοί ωα χρησιμοποιούν την πολυγλωσσία προς όφελος του μαθητή και της τάξης.

¨       Να γνωρίζουν μεθόδους και διδακτικές προσεγγίσεις που θα τους ενισχύσουν σε ένα πολύγλωσσο περιβάλλον.

¨       Να ερμηνεύουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα του μαθητικού τους κοινού κα τω από το πρίσμα της πολυγλωσσίας.

¨       Να παρουσιάζουν τακτικές διδασκαλίας της ιταλικής με την δυναμική μαθητών δίγλωσσων ή πολύγλωσσων.

¨      Να ερευνούν τις ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες του πολύγλωσσου μαθητικού κοινού.

¨      Να συνδέουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας της Ιταλικής με τομείς όπως η κοινωνιογλωσσολογία.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Ορισμός της Διγλωσσίας, της Πολυγλωσσίας του Διγλωσσισμού
  • Περιγραφή της υφιστάμενης σύνθεσης του μαθητικού κοινού της Ιταλικής ως Ξένης
  • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Πολυγλωσσίας στην τάξη της Ξένης Γλώσσας
  • Εναλλαγή κώδικα (code switching)
  • Επιλογή κώδικα
  • Σενάρια μαθήματος με βάση τα στοιχεία των δίγλωσσων ή πολύγλωσσων μαθητών

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Κεντρικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με την Πολυγλωσσία ως σύγχρονο δεδομένο, υπό την προοπτική της ενασχόλησης του με την Διδασκαλία της Ιταλικής ως Ξένη γλώσσα.

    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ τριες αναμένεται:

    ¨       Να έχουν κατανοήσουν την έννοια της Πολυγλωσσίας, όχι μόνο ως γλωσσικό, αλλά και ως κοινωνικό φαινόμενο.

    ¨      Να γνωρίζουν την διαφορετική λειτουργία του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου μαθητή κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας

    ¨       Να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε ως εκπαιδευτικοί ωα χρησιμοποιούν την πολυγλωσσία προς όφελος του μαθητή και της τάξης.

    ¨       Να γνωρίζουν μεθόδους και διδακτικές προσεγγίσεις που θα τους ενισχύσουν σε ένα πολύγλωσσο περιβάλλον.

    ¨       Να ερμηνεύουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα του μαθητικού τους κοινού κα τω από το πρίσμα της πολυγλωσσίας.

    ¨       Να παρουσιάζουν τακτικές διδασκαλίας της ιταλικής με την δυναμική μαθητών δίγλωσσων ή πολύγλωσσων.

    ¨      Να ερευνούν τις ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες του πολύγλωσσου μαθητικού κοινού.

    ¨      Να συνδέουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας της Ιταλικής με τομείς όπως η κοινωνιογλωσσολογία.

     

    Περιεχόμενο μαθήματος

    • Ορισμός της Διγλωσσίας, της Πολυγλωσσίας του Διγλωσσισμού
    • Περιγραφή της υφιστάμενης σύνθεσης του μαθητικού κοινού της Ιταλικής ως Ξένης
    • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Πολυγλωσσίας στην τάξη της Ξένης Γλώσσας
    • Εναλλαγή κώδικα (code switching)
    • Επιλογή κώδικα
    • Σενάρια μαθήματος με βάση τα στοιχεία των δίγλωσσων ή πολύγλωσσων μαθητών