Παρουσίαση/Προβολή
Πολυγλωσσία στη διδασκαλία της Ιταλικής
(66ΙΤΑ108) - Αικατερίνη Φλώρου
Περιγραφή Μαθήματος
Κεντρικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με την Πολυγλωσσία ως σύγχρονο δεδομένο, υπό την προοπτική της ενασχόλησης του με την Διδασκαλία της Ιταλικής ως Ξένη γλώσσα. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ τριες αναμένεται: ¨ Να έχουν κατανοήσουν την έννοια της Πολυγλωσσίας, όχι μόνο ως γλωσσικό, αλλά και ως κοινωνικό φαινόμενο. ¨ Να γνωρίζουν την διαφορετική λειτουργία του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου μαθητή κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας ¨ Να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε ως εκπαιδευτικοί ωα χρησιμοποιούν την πολυγλωσσία προς όφελος του μαθητή και της τάξης. ¨ Να γνωρίζουν μεθόδους και διδακτικές προσεγγίσεις που θα τους ενισχύσουν σε ένα πολύγλωσσο περιβάλλον. ¨ Να ερμηνεύουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα του μαθητικού τους κοινού κα τω από το πρίσμα της πολυγλωσσίας. ¨ Να παρουσιάζουν τακτικές διδασκαλίας της ιταλικής με την δυναμική μαθητών δίγλωσσων ή πολύγλωσσων. ¨ Να ερευνούν τις ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες του πολύγλωσσου μαθητικού κοινού. ¨ Να συνδέουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας της Ιταλικής με τομείς όπως η κοινωνιογλωσσολογία. |
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Ορισμός της Διγλωσσίας, της Πολυγλωσσίας του Διγλωσσισμού
- Περιγραφή της υφιστάμενης σύνθεσης του μαθητικού κοινού της Ιταλικής ως Ξένης
- Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Πολυγλωσσίας στην τάξη της Ξένης Γλώσσας
- Εναλλαγή κώδικα (code switching)
- Επιλογή κώδικα
- Σενάρια μαθήματος με βάση τα στοιχεία των δίγλωσσων ή πολύγλωσσων μαθητών
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019
-
Μαθησιακοί στόχοι
Κεντρικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με την Πολυγλωσσία ως σύγχρονο δεδομένο, υπό την προοπτική της ενασχόλησης του με την Διδασκαλία της Ιταλικής ως Ξένη γλώσσα.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ τριες αναμένεται:
¨ Να έχουν κατανοήσουν την έννοια της Πολυγλωσσίας, όχι μόνο ως γλωσσικό, αλλά και ως κοινωνικό φαινόμενο.
¨ Να γνωρίζουν την διαφορετική λειτουργία του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου μαθητή κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας
¨ Να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε ως εκπαιδευτικοί ωα χρησιμοποιούν την πολυγλωσσία προς όφελος του μαθητή και της τάξης.
¨ Να γνωρίζουν μεθόδους και διδακτικές προσεγγίσεις που θα τους ενισχύσουν σε ένα πολύγλωσσο περιβάλλον.
¨ Να ερμηνεύουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα του μαθητικού τους κοινού κα τω από το πρίσμα της πολυγλωσσίας.
¨ Να παρουσιάζουν τακτικές διδασκαλίας της ιταλικής με την δυναμική μαθητών δίγλωσσων ή πολύγλωσσων.
¨ Να ερευνούν τις ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες του πολύγλωσσου μαθητικού κοινού.
¨ Να συνδέουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας της Ιταλικής με τομείς όπως η κοινωνιογλωσσολογία.
Περιεχόμενο μαθήματος
- Ορισμός της Διγλωσσίας, της Πολυγλωσσίας του Διγλωσσισμού
- Περιγραφή της υφιστάμενης σύνθεσης του μαθητικού κοινού της Ιταλικής ως Ξένης
- Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Πολυγλωσσίας στην τάξη της Ξένης Γλώσσας
- Εναλλαγή κώδικα (code switching)
- Επιλογή κώδικα
- Σενάρια μαθήματος με βάση τα στοιχεία των δίγλωσσων ή πολύγλωσσων μαθητών