Παρουσίαση/Προβολή
691 Διδακτική Μαθηματικών Ι
(MATH307) - Γεώργιος Ψυχάρης
Περιγραφή Μαθήματος
- Κονστρουκτιβιστικές θεωρήσεις της κατασκευής της γνώσης: Βασικές αρχές του κονστρουκτιβισμού, Η έννοια του σχήματος στη Διδακτική των Μαθηματικών, Το εννοιολογικό πεδίο μιας μαθηματικής έννοιας (Vergnaud).
- Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρήσεις κατασκευής της γνώσης: Κύρια σημεία της θεωρίας του Vygotsky (Σκέψη και γλώσσα, Διαμεσολάβηση, Εσωτερίκευση, Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης).
- Η έννοια της μαθηματικής δραστηριότητας: Τι είναι μια μαθηματική δραστηριότητα, Αρχές σχεδιασμού δραστηριοτήτων στα Μαθηματικά, Διερευνητικές δραστηριότητες, Σχεδιασμός δραστηριοτήτων σε πλαίσιο (Ρεαλιστικά Μαθηματικά), Μαθηματική μοντελοποίηση.
- Διδακτικές καταστάσεις και καταστάσεις προβλήματος. Βασικά σημεία της Θεωρίας των Διδακτικών Καταστάσεων (ΘΔΚ) (Brousseau), Α-διδακτικές καταστάσεις, ΘΔΚ και σχεδιασμός δραστηριοτήτων.
- Η διάσταση διαδικασίας και αντικειμένου στη διδασκαλία των μαθηματικών.
- Η έννοια του διδακτικού συμβολαίου: Κανόνες του διδακτικού συμβολαίου, Ρήξεις του διδακτικού συμβολαίου, Τύποι διδακτικών συμβολαίων, Επιδράσεις του διδακτικού συμβολαίου στη διδασκαλία, Παραδείγματα.
- Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Άλγεβρας: Η φύση της άλγεβρας, Η άλγεβρα στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, Εννοιολογικές και διδακτικές πτυχές της συνάρτησης, Φυσική γλώσσα και μαθηματικός φορμαλισμός.
- Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Γεωμετρίας: Γεωμετρικό σχήμα και γεωμετρικοί συλλογισμοί, Γνωστικές διαδικασίες και γεωμετρικό σχήμα, Τύποι σύλληψης του γεωμετρικού σχήματος.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 1 Μαρτίου 2011
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα