Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

691 Διδακτική Μαθηματικών Ι

(MATH307) -  Γεώργιος Ψυχάρης

Περιγραφή Μαθήματος

  • Κονστρουκτιβιστικές θεωρήσεις της κατασκευής της γνώσης: Βασικές αρχές του κονστρουκτιβισμού, Η έννοια του σχήματος στη Διδακτική των Μαθηματικών, Το εννοιολογικό πεδίο μιας μαθηματικής έννοιας (Vergnaud).
  • Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρήσεις κατασκευής της γνώσης: Κύρια σημεία της θεωρίας του Vygotsky (Σκέψη και γλώσσα, Διαμεσολάβηση, Εσωτερίκευση, Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης).
  • Η έννοια της μαθηματικής δραστηριότητας: Τι είναι μια μαθηματική δραστηριότητα, Αρχές σχεδιασμού δραστηριοτήτων στα Μαθηματικά, Διερευνητικές δραστηριότητες, Σχεδιασμός δραστηριοτήτων σε πλαίσιο (Ρεαλιστικά Μαθηματικά), Μαθηματική μοντελοποίηση.
  • Διδακτικές καταστάσεις και καταστάσεις προβλήματος. Βασικά σημεία της Θεωρίας των Διδακτικών Καταστάσεων (ΘΔΚ) (Brousseau), Α-διδακτικές καταστάσεις, ΘΔΚ και σχεδιασμός δραστηριοτήτων.
  • Η διάσταση διαδικασίας και αντικειμένου στη διδασκαλία των μαθηματικών. 
  • Η έννοια του διδακτικού συμβολαίου: Κανόνες του διδακτικού συμβολαίου, Ρήξεις του διδακτικού συμβολαίου, Τύποι διδακτικών συμβολαίων, Επιδράσεις του διδακτικού συμβολαίου στη διδασκαλία, Παραδείγματα.
  • Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Άλγεβρας: Η φύση της άλγεβρας, Η άλγεβρα στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, Εννοιολογικές και διδακτικές πτυχές της συνάρτησης, Φυσική γλώσσα και μαθηματικός φορμαλισμός.
  • Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Γεωμετρίας: Γεωμετρικό σχήμα και γεωμετρικοί συλλογισμοί, Γνωστικές διαδικασίες και γεωμετρικό σχήμα, Τύποι σύλληψης του γεωμετρικού σχήματος.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011