Παρουσίαση/Προβολή
Θεωρία και πράξη της Τζαζ μουσικής
(MUSIC345) - Αντώνιος Λαδόπουλος
Περιγραφή Μαθήματος
Περιγραφή
Το μάθημα αυτό έχει σαν σκοπό την εξοικείωση των φοιτητών με τις ρυθμικές, μελωδικές, αρμονικές και δομικές πτυχές της Τζαζ μουσικής.
Μέσα από εμπεριστατωμένη αρμονική, ρυθμική και μελωδική ανάλυση έργων, θα θεμελιωθούν οι βασικές αρχές που διέπουν το μουσικό ιδίωμα της Τζαζ τόσο σε θεωρητικό όσο και εκτελεστικό επίπεδο. Επιπρόσθετα, η εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης μέσω ακουστικών παραδειγμάτων, μεταγραφών και εργασιών, θα οδηγήσει στην ανάπτυξη – επέκταση της ικανότητας για αυτοσχεδιασμό.
Για την κατανόηση και επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτούνται γνώσεις γενικής Μουσικής Θεωρίας όσο και Αρμονίας.
Απαιτείται επίσης η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες τόσο σε επίπεδο προγραμμάτων γραφής παρτιτούρας όσο και σε επίπεδο “Audio Sequencing” για την παρουσίαση εργασιών.
Το μάθημα αυτό έχει τόσο θεωρητικό όσο και πρακτικό χαρακτήρα. Οι εργασίες ενίοτε θα αφορούν στην εκτέλεση ασκήσεων η μουσικών αποσπασμάτων από τους φοιτητές οπότε η χρήση μουσικών οργάνων κατά τη διάρκεια του μαθήματος μπορεί να θεωρηθεί απαραίτητη.
Μαθησιακό Αποτέλεσμα
Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει:
- Κατανόηση των ρυθμικών και ερμηνευτικών πρακτικών της Τζαζ μουσικής.
- Τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν ακουστικά ή μέσω παρτιτούρας, τη δομή και την αρμονική εξέλιξη Έργων από το Τζαζ ρεπερτόριο.
- Εξοικείωση με την αρμονική ανάλυση και τη χρήση της σαν εργαλείο στον αυτοσχεδιασμό.
- Κατανόηση της έννοιας της «μελωδικής κατεύθυνσης» στον αυτοσχεδιασμό.
- Την ικανότητα να γράφουν και να εναρμονίζουν μελωδίες χρησιμοποιώντας δύο έως πέντε φωνές, καθώς και να διαχειρίζονται την κίνηση των εσωτερικών φωνών. (Voice Leading)
- Βασικές γνώσεις Ενορχήστρωσης.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Benward, B. and Saker, M. (2009). Music in theory and practice. Boston: McGraw-Hill.
- Ligon, B. (2001). Jazz theory resources. [United States]: Houston Publishing.
- Jaffe, A. (2009). Jazz harmony. Advance Music.
- Pease, T. and Mattingly, R. (2003). Jazz composition. Boston, Mass: Berklee Press.
- Naus, W. (1998). Beyond functional harmony. [Rottenburg, Allemagne]: Advance Music.
- Grove, D. (1972). Arranging concepts. Studio City, Calif.: Grove.
- Pease, T., Pullig, K. and Gold, M. (2001). Modern jazz voicings. Boston, Mass.: Berklee Press.
- Nettles, B. and Graf, R. (1997). The chord scale theory & jazz harmony. [Rottenburg N., Germany]: Advance Music.
- Berry, W. (1987). Structural functions in music. New York: Dover.
- Felts, R. (2002). Reharmonization techniques. Boston, Mass: Berklee Press.
- Brown, M. (2006). Explaining tonality. Rochester, NY: University of Rochester Press.
- Lowell, D. and Pullig, K. (2003). Arranging for large jazz ensemble. Milwaukee, WI: Berklee Press.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα