Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Οργάνωση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Κοινότητα

(NURS582) -  Θεόδωρος Πεσιρίδης

Περιγραφή Μαθήματος

Η Κοινοτική Εκπαίδευση, γνωστή και ως Κοινοτική μάθηση και ανάπτυξη, αφορά στα προγράμματα που αναπτύσσει ένας οργανισμός για την προώθησης της μάθησης και της κοινωνικής ανάπτυξης. Στα κοινοτικά προγράμματα εκπαίδευσης συμμετέχουν άτομα ή ομάδες και η μάθηση πραγματοποιείται από μια σειρά τυπικών και άτυπων μεθοδολογίων μάθησης. Ο απώτερος σκοπός της Κοινοτικής Εκπαίδευσης είναι να αναπτύξουν τα άτομα και οι ομάδες κάθε ηλικίας, μέσω των πράξεών τους, τις δεξιότητες που χρειάζονται για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. 

Το μάθημα της Οργάνωσης Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Κοινότητα στοχεύει να προσφέρει τις γνώσεις και δεξιότητες στο Μεταπτυχιακό Φοιτητή, που απαιτούνται ώστε να είναι ικανός να σχεδιάσει, εφαρμόσει και αξιολογήσει ένα Κοινοτικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Διαχείριση Κρίσεων & Μαζικών Καταστροφών.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή εμπεριστατωμένης γνώσης στους φοιτητές για την οργάνωση προγραμμάτων εκπαίδευσης  στην Κοινότητα και ανάπτυξη της έρευνας στον συγκεκριμένο τομέα.

    Μετά  την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν να:

    -        Κατανοούν, διακρίνουν και ταξινομούν τα διάφορα είδη καταστροφών.

    -        Γνωρίζουν και να κατανοούν την πρόληψη & διαχείριση των κινδύνων από καταστροφές.

    -        Γνωρίζουν τις επιπτώσεις των καταστροφών για τη Δημόσια Υγεία .

    -        Δημιουργούν και αναλύουν πίνακες αποτύπωσης καταστροφών από διαφορετικούς κινδύνους για μια συγκεκριμένη κοινότητα-γεωγραφική περιοχή.

    -        Εκτιμούν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των πληθυσμιακών ομάδων.

    -        Αναγνωρίζουν τα βήματα σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που εφαρμόζεται στην κοινότητα αλλά και σε υγειονομικούς για την πρόληψη και διαχείριση των κινδύνων από καταστροφές.

    -        Συνθέτουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πρόληψη και διαχείριση των καταστροφών σε διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    • Ταξινόμηση καταστροφών και εννοιολογικοί προσδιορισμοί.
    • Εκπαίδευση πληθυσμού για την πρόληψη καταστροφών στην κοινότητα.
    • Πρόληψη & διαχείριση κινδύνου.
    • Μετακίνηση & μεταστέγαση του πληθυσμού σε κίνδυνο.
    • Δημόσιες καμπάνιες ευαισθητοποίησης σε θέματα καταστροφών.
    • Ίδρυση συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης.
    • Αναγνώριση εκπαιδευτικών αναγκών & οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους επαγγελματίες υγείας Π.Φ.Υ. σε σχέση με Μαζικές Καταστροφές.
    • Εκπαίδευση προσωπικού εμπλεκόμενου σε διαλογή (triage) κατά την διάρκεια φυσικών & ανθρώπινων καταστροφές. Σχεδιασμός, εκτέλεση, αξιολόγηση.
    • Διαχείριση εκπαιδευτικών αναγκών δημόσιας υγείας σε καταστάσεις μαζικών καταστροφών
    • Διαχείριση Ηθικών θεμάτων στις μαζικές καταστροφές.
    • Εκπαίδευση σε Πληροφοριακά Συστήματα Χαρτογράφησης (GIS) στην κοινότητα. Εφαρμογή στις μαζικές καταστροφές.
    • Εκπαίδευση επαγγελματιών για Πολιτισμική ικανότητα και ευαισθησία στην φροντίδα θυμάτων από καταστροφικά γεγονότα και εμπόλεμες καταστάσεις.
    • Επαγγελματικοί κίνδυνοι στην αντιμετώπιση μαζικών καταστροφών.
    • Μαζικές καταστροφές και σχολικό περιβάλλον. Εκπαίδευση μαθητικού πληθυσμού.
    • Οργάνωση δικτύου εθελοντισμού στην κοινότητα για την αντιμετώπιση καταστροφών.
    • Δημιουργώντας «ανθεκτικές» κοινότητες μετά από καταστροφικά γεγονότα.
    • Ερευνητικοί σχεδιασμοί σε θέματα εκπαίδευσης μαζικών καταστροφών.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    1. Θ. Πεσιρίδης. Σημειώσεις στο μάθημα «Οργάνωση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Κοινότητα». Αθήνα, 2024
    2. Διαπολιτισμική Νοσηλευτική σε Παγκόσμιες και Μαζικές Καταστροφές. Κεφάλαιο 13ο ΘεόδωροςΠεσιρίδης, Παρασκευή Αποστολάρα από το βιβλίο Διαπολιτισμική νοσηλευτική και πολιτισμική επάρκεια για τους επαγγελματίες υγείας. Papadopoulos I., Καλοκαιρινού Α., Κούτα Χ. Εκδόσεις Πασχαλίδη, Αθήνα 2011.
    3. 1, 2, 3 Concept of Disaster Education. (2009). Shaw, Rajib; Takeuchi, Yukiko; Shiwaku, Koichi; Fernandez, Glenn; Gwee, Qi Ru; Yang, Bruce. European Commission & United Nations Office for Disaster Risk Reduction - Regional Office for Asia and Pacific
    4. Veenema Tener Goodwin. (2007) Disaster Nursing and Emergency Preparedness for Chemical, Biological, and Radiological Terrorism and Other Hazards, Second Edition. Springer, New York

    Διδάσκοντες

    Θεόδωρος Πεσιρίδης

    Επίκουρος Καθηγητής Κοινοτικής Νοσηλευτικής