Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

(648 ΚΑ) -  Ειρήνη Καμπερίδου, Νικόλαος Πατσαντάρας

Περιγραφή Μαθήματος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ : ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 

                       ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ  (645 ΚΑ), ECTS: 9

 ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

1) Ειρήνη Καμπείδου, Καθηγητήρια  Κοινωνιολογίας: Κοινωνικό Φύλο & Αθλητισμός

RESEARCH IMPACT: 1325 DIRECT CITATIONS:
 research_impact_1325_direct_citations_updated_february_8._2024_.pdf 
  

Τμήμα Κοινωνιολογίας, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ https://www.soc.uoa.gr/anthropino_dynamiko/eirini_kamperidoy/                                          

Μέλος Επιτροπής Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων του ΕΚΠΑ https://genderequalitycommittee.uoa.gr/epitropi/meli/      

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα της Ειρήνης Καμπερίδου, Αθήνα 2020

Curriculum Vitae:
2._detailed_cv.including_publications_in_english_with_abstracts_.pdf

 

2) Νικόλαος Πατσαντάρας, Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας

Γνωστικό αντικείμενο
Αθλητική Κοινωνιολογία (ΦΕΚ : 174/20-2-2020)

https://www.phed.uoa.gr/anthropino_dynamiko/meli_dep/meli/patsantaras_nikolaos/

http://www.phed.uoa.gr/an8ropino-dynamiko/melh-dep/patsantaras-nikolaos.html

 

Διδάσκοντες: Ειρήνη Καμπερίδου [1] 

                     Νικόλαος Πατσαντάρας [2]

Σκοποί του μαθήματος:

Το μάθημα αυτό επικεντρώνει το ενδιαφέρον σε ειδικά αθλητικά ζητήματα που απασχολούν την σύγχρονη αθλητική κοινωνιολογική σκέψη. Αναφέρεται σε μια εξειδικευμένη μελέτη, διερεύνηση, εξήγηση και κατανόηση επίκαιρων αθλητικών ζητημάτων, όπως αυτά προσεγγίζονται στις προοπτικές της σύγχρονης αθλητικής κοινωνιολογικής έρευνας.

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση να:

  1. Κατανοήσει την ιδιαιτερότητα της αθλητικής δράσης και επικοινωνιακής πρακτικής
  2. Διαχειριστεί ζητήματα  που σχετίζονται με το φύλο και τον σεξουαλικό προσανατολισμό
  3. Επιλέγει και να εφαρμόζει τεχνικές άμβλυνσης φαινομένων βίας
  4. Υιοθετεί τον κατάλληλο λόγο, την κατάλληλη γλώσσα κατά κοινωνική πολιτισμική περίσταση και κατά αθλητικό μοντέλο
  5. Αξιοποιεί με μεθοδικό και παραγωγικό τρόπο τις πληροφορίες που διακινούνται στα κοινωνικά δίκτυα

 

Γενικές Ικανότητες

  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Κριτικός ανασταχοσμός

 

 

Θεματικές ενότητες:

  1. Το ζήτημα της φαρμακοδιέγερσης στον ελληνικό αθλητισμό των επιδόσεων-πρωταθλητισμό (Doping in competitive sports in Greece)
  2. Το φαινόμενο της βίας στον αθλητισμό: Το παράδειγμα της βίας στο Ποδοσφαιρικό Γήπεδο (Violence in sports: the football violence example)
  3. Γυναίκα, αθλητισμός, φυσική δραστηριότητα και σωματική άσκηση (Women, sport, physical activity and exercise)
  4. Θέματα φύλου και ισότητας στον αθλητισμό (Gender issues in sport)
  5. Κοινωνικό φύλο, κοινωνικό κεφάλαιο, πολυπολιτισμικότητα και Αθλητισμός: Η διαπολιτισμική εκπαίδευση (Gender, social capital, multiculturalism and sport: Peace education)
  6. Ασώματη κοινωνία, ψηφιακά σώματα, και απόψεις περί έμφυλης ουδετερότητας (“Bodiless society”, Avatars, virtual bodies, and gender-neutral or gender neutrality contexts)
  7. Φύλο, Επιχειρηματικότητα και Ηγεσία στον Αθλητισμό (Gender, sport entrepreneurship and leadership skills)
  8. Φύλο και νέες κανονικότητες - ζητήματα περί σεξουαλικού προσανατολισμού: Η ομοφοβία στον αθλητισμός και τη φυσική αγωγή (Gender and New Normalities - current issues on sexual orientation: Homophobia in sport and physical education)
  9. Ο κοσμοπολιτισμός ως εναλλακτικό εργαλείο ανάλυσης αθλητικών-κοινωνιολογικών ζητημάτων: Το παράδειγμα του Ολυμπιακού Αθλητισμού (Cosmopolitanism as an alternative anlytical tool in sport sociology: The olympic example)
  10. Εναλλακτικές μορφές άθλησης, φυσικής δραστηριότητας και σωματικής άσκησης: Το παράδειγμα του δρομικού κινήματος στην Ελλάδα (Alternative forms of exercise and sport activity: The running movement in Greece)
  11. Αθλητικός χώρος ως πεδίο άμβλυνσης αλλά και καλλιέργειας του ρατσισμού (Sport space as a field for both the elimination and cultivation of racism)
  12. Φύλο, Αθλητισμός, Ένοπλες Δυνάμεις (Gender, sport and the military)
  13. Αθλητισμός και Υγεία: Μετανεωτερικές κριτικές προσεγγίσεις (Sport and health: Postmodern critical approaches)
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Τρόπος αξιολόγησης – Ποσοστό βαθμολογίας

(α) Δημόσια παρουσίαση ερευνητικής πρότασης ποιοτικού τύπου και αξιολόγηση από τους ομότιμους (40%)

(β) Γραπτές εξετάσεις (60%)

 

α) Δύο (2) γραπτές εργασίες κοινωνιολογικής ανάλυσης ενός αθλητικού ζητήματος/προβλήματος και παρουσίαση εργασιών (Ποσοστό βαθμολογίας 70%). 

  Η παρουσίαση των εργασιών ομαδικών ή ατομικών  γίνεται στην Ελληνική, την Αγγλική ή την Γερμανική γλώσσα κατ’ επιλογήν του μετ. φοιτητή ή της μετ. φοιτήτριας.

(β) Γραπτές εξετάσεις (30%)

  • ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Καμπερίδου, Ει. (2011). Κοινωνικό Φύλο, Κοινωνικό Κεφάλαιο, Πολυπολιτισμικότητα και Αθλητισμός. Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Τελέθριο. 

-Kamberidou, I. (2020). “Distinguished” Women Entrepreneurs in the Digital Economy and the Multitasking Whirlpool. Journal of Innovation and Entrepreneurship, Springer Open, Volume 9, number: 3 https://doi.org/10.1186/s13731-020-0114-ySpringer Nature: https://rdcu.be/b0Qs

-Kamberidou, I. (2019). GENDER INTEGRATION IN THE MILITARY: GENDER-NEUTRAL STANDARDS AND COED SPORTSEuropean Journal of Physical Education and Sport Science5(11), 23-45. Open Access Publishing Group. Publisher's Version Abstract, gender.integration.in_.the_.military_.pdf

-Kamberidou, I., Bonias, A., & Patsantaras, N. (2019). SPORT AS A MEANS OF INCLUSION AND INTEGRATION FOR "THOSE OF US WITH DISABILITIES".  European Journal of Physical Education and Sport Science5(12), 99-128. Open Access Publishing Group.  Publisher's Version 

Kamberidou, I. & Chroni, S.  (2016).The Greek Experience: Outstanding Women in the Social Space of Sport. In Inspirational Women in Europe: making a difference in Physical Education, Sport and Dance (pp. 224–242). Juiz de Fora, Brazil.: Rosa Diketmüller (editor). Juiz de Fora :NGIME/UFJF, 2016  (IAPESGW Continent Series). Publication of the International Association of Physical Education and Sport for Girls and Women (IAPESGW), ISBN 978-85 67380-55-1.

Patsantaras, N., & Kamberidou, I. (2022). EXPERIENCING THE MYTH: GREEKNESS AND THE GERMAN HEROEuropean Journal of Physical Education and Sport Science (ISSN: 2501 - 1235)8(6), 61-82. Open Access Publishing Group. Publisher's Version Abstract experiencing_the_myth_published_august_19_2022_.pdf

Kefi-Chatzichamperi, E. & Kamberidou, I.  (2021). THE NATIONAL ACTION PLAN FOR GENDER EQUALITY: WOMEN, SPORTS AND MILITARY INSTITUTIONSEuropean Journal of Physical Education and Sport Science (ISSN: 2501 - 1235)7(3), 90-116. Open Access Publishing Group. Publisher's Version Abstract   doi:http://dx.doi.org/10.46827/ejpe.v7i3.3959

Kefi-Chatzichamperi, E., Kamberidou, I., & Patsantaras, N. (2021). COED SPORTS AS AN ‘INTEGRATION TOOL’ IN HELLENIC MILITARY HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. European Journal of Physical Education and Sport Science , vol.7, issue 1, pp. 1-19. http://dx.doi.org/10.46827/ejpe.v7i1.3726.
Issue: https://oapub.org/edu/index.php/ejep/issue/view/237
Article: https://oapub.org/edu/index.php/ejep/article/view/3726/6362

Curt, C., & Kamberidou, I. (2019). GENDER, ENTREPRENEURSHIP, SPORT AND PHYSICAL ACTIVITY IN FRANCE5th Scientific Conference on "Physical Activity and Health". School of Physical Education & Sport Science, National and Kapodistrian University of Athens, 12-14 April, Athens, Greece. Sociology Lab–Sociology of Sport. genderentrepreneurswomen.sport_.pdf , detailed.abstract.kamberidou.curt_.pdf

Georgiou, Y., Patsantaras, N., & Kamberidou, I. (2018). Homophobia predictors – A case study in Greece: heterosexual physical education student attitudes towards male and female homosexualityJournal of Physical Education and Sport (JPES)18(2), 1209-1216. DOI:10.7752/jpes.2018.s2180. Publisher's Version , homophobia_2018.pdf

Patsantaras, N. (2014). Rethinking the issue of stadium football violence in Greece: A theoretical-empirical approach. Biology of Exercise, 3:  21-38.

Patsantaras, N. (2015). Can sports law contribute to regulating the under-representation of women in sport-governing bodies? A case study in Greece. Pandektis International Sports Law Review,11:1-2,  128-138.

 

-Patsantaras, N. (2015). Cosmopolitanism an alternative way of thinking in the contemporary Olympics. European Journal for Sport and Society, 12 (2), 215-238.

-Πατσαντάρας, Ν. (2014). Αθλητισμός και Κοινωνιολογική Σκέψη. Αθήνα: Εκδόσεις Τελέθριον.

 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • European Journal of Physical Education and Sport Science
  • European Journal of Social Sciences Studies
  • Journal of Physical Education and Sport (JPES)
  • European Journal for Sport and Society, Routledge
  • Gender, Place & Culture, Routledge
  • International Review for the Sociology of Sport (IRSS)
  • Γυναίκα & Άθληση,  Έκδοση της Πανελλήνιας Ένωσης για τον Αθλητισμό και τα Σπορ (ΠΕΠΓΑΣ)

 

 

 ΩΡΑΡΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

-Ορίζεται σε  συνεννόηση με μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες.

 


[1]  Email: ikamper@phed.uoa.gr  , τηλ. επικοινωνίας 210-7276093 (γραφείο στο Σπουδαστήριο Κοινωνιολογίας).

[2]  Email: npatsant@phed.uoa.gr , τηλ. επικοινωνίας 210-727-6174 (γραφείο στο νέο κτήριο, 2ος όροφος). 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012