Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΠΜΣ-ΣΕΦΑΑ - Αθλητική Ψυχολογία

(PHED303) -  Μαρία Ψυχουντάκη - Νεκτάριος Σταύρου

Περιγραφή Μαθήματος

521 KA - Αθλητική Ψυχολογία (8 ECTS)

Σκοπός

Η κατανόηση των εννοιών και θεωριών που διέπουν την ψυχολογία της άσκησης και την αθλητική ψυχολογία. Το μάθημα περιλαμβάνει δυο μείζονες ενότητες που αφορούν: (α) στη συμπεριφορά, στην προσπάθεια και στην απόδοση των αθλητών όλων των επιπέδων και (β) στην ψυχολογία της άσκησης.

Αναλύονται τόσο οι ψυχολογικές έννοιες που συντελούν στον έλεγχο της αθλητικής συμπεριφοράς και στη μεγιστοποίηση της αθλητικής προσπάθειας και απόδοσης όσο και η επίδραση της σωματικής άσκησης σε διάφορους παράγοντες της ψυχικής υγείας, στην προσωπικότητα και στη συμπεριφορά των ασκούμενων όλων των ηλικιών.

 

Θεματικές ενότητες

  1. Εισαγωγή στην Αθλητική Ψυχολογία (Introduction to Sport Psychology)
  2. Προσωπικότητα και αθλητισμός (Personality and sport)
  3. Κίνητρα – Η μελέτη των κινήτρων στην άσκηση και τον αθλητισμό (Motivation in sport and exercise)
  4. Αυτοπεποίθηση και αυτοαποτελεσματικότητα στον αθλητισμό (self-confidence and self-efficacy in sport)
  5. Θεωρίες των στόχων στον αθλητισμό και αποτελέσματα ερευνών (Goal setting) - Θεωρία απόδοσης αιτιών και αποτελέσματα ερευνών (attribution theory in sport)
  6. Ανάπτυξη κινήτρων (Guidelines for building motivation)
  7. Διέγερση, Στρες και άγχος στον αθλητισμό (Arousal, stress and anxiety in sport)
  8. Ηγετική συμπεριφορά στον αθλητισμό (Sport leadership)
  9. Συνοχή αθλητικών ομάδων (Group cohesion)
  10. Ψυχολογία της άσκησης (Exercise psychology)
  11. Θεωρίες Κινητικής Μάθησης (Motor learning theories)
  12. Διατήρηση και μεταφορά μάθησης (Retention and transfer of learning)
  13. Προσοχή – Αντίληψη στον αθλητισμό (Concentration in sport)
 
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση του/της φοιτητή/-τριας γίνεται με βάση:

(α) τις τελικές γραπτές εξετάσεις (50%)

(β) την απόδοση στην προφορική παρουσίαση δύο θεμάτων της επιλογής του/της (25%)

(γ) την παράδοση δύο σύντομων γραπτών εργασιών με τη μορφή ανασκόπησης τεσσάρων άρθρων από ενότητα της επιλογής του/της (15%)

(δ) τη συνέπεια και τη συμμετοχή του/της στο μάθημα (10%).

 

Βασική βιβλιογραφία

Cox, R.H. (2012). Αθλητική ψυχολογία: Έννοιες και εφαρμογές. (7η έκδ.) (Eπιμ. Μ.Ψυχουντάκη). Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου.

Duda, J,L. (1998). Advances in sport and exercise psychology measurement. Fitness Information Technology.

Papaioannou, Α., & Hackfort, D. (2014) (Eds.), Routledge Companion to Sport and Exercise Psychology: Global Perspectives and Fundamental Concepts. Routledge.

Weinberg, S.R., & Gould, D. (2018). Ψυχολογία του Αθλητισμού και της Άσκησης: Θεμελιώδεις Αρχές (6η Εκδ., Επιμ. Μ. Ψυχουντάκη & Ν.Α. Σταύρου). Broken Hill Publishers Ltd

Schmidt, R., & Wrisberg, C. (2009). Κινητική μάθηση & Απόδοση: Μια εφαρμοσμένη προσέγγιση (Επιμ. M.Μιχαλοπούλου). Αθλότυπο.

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014