Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτική Ψυχολογία ΙΙ

(PHS111) -  ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ - ΣΤΕΛΛΑ ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχοι

Κεντρικό ερώτημα το οποίο διαπνέει το μάθημα είναι πώς μαθαίνουν τα παιδιά. Θα εξετασθούν κριτικά οι σηματικότερες σύγχρονες προσεγγίσεις σε ζητήματα της μάθησης και της εκπαίδευσης. Στόχος είναι η κωδικοποίηση των πορισμάτων της έρευνας σε μια σειρά αρχών που μπορούν να εφαρμοστούν στη διδακτική πράξη. 

Το μάθημα θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:

?         H μάθηση ως αποτέλεσμα παθητικής αντίδρασης σε εξωτερικά ερεθίσματα- Συμπεριφορσμός

?         Η μάθηση ως αποτέλεσμα ενεργούς συμμετοχής -Γνωστική προσέγγιση

?         Η μάθηση ως αποτέλεσμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης

?         Η μάθηση μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα ? Εγκατεστημένη μάθηση

?         Ενεργοποίηση και αναδόμηση της προϋπάρχουσας γνώσης

 

?         Γνωστική ανάπτυξη κατά τομείς γνώσης- Μάθηση στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά.

?         Χρήση στρατηγικών στη μάθηση.

?         Ανάπτυξη αυτορρύθμισης και αναστοχασμού-Μεταγνώση.

?         Ο χρόνος ως αναγκαίος παράγοντας για εξάσκηση και εφαρμογή της νέας γνώσης ? Μεταφορά της νέας γνώσης.

?         Ατομικές και αναπτυξιακές διαφορές στη μάθηση.

?         Κίνητρα και μάθηση.

?         Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης που αξιοποιούν τις ΤΠΕ.

 

 

 

Προτεινόμενη βιβλιογραφία

?         Βοσνιάδου, Σ. (2001). Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Gutenberg.

 

?         Βοσνιάδου, Σ. (Επιμ.) (2006). Σχεδιάζοντας περιβάλλοντα μάθησης υποστηριζόμενα από τις σύγχρονες τεχνολογίες. Gutenberg.

?         Βοσνιάδου, Σ. (2006). Παιδιά, σχολεία και υπολογιστές. Προοπτικές, προβλήματα και προτάσεις για την αποτελεσματικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Gutenberg.

?         Βοσνιάδου, Σ. (Επιμ.) (1992). Σκέψη. Κείμενα εξελικτικής ψυχολογίας Β΄τ. Gutenberg 

?         Bransford, J.D., Brown, A.L., & Cocking, R.R. (Eds.) (1999). How People Learn. Brain, Mind, Experience, and School. National Academic Press.(Διαθέσιμο στο: http://www.nap.edu/html/howpeople1/)

 

?         Bruer, J. T. (1993 ).Schools for thought. A science of learning in the classroom. The MIT Press.

?         Βυγκότσκι Λ. (1988). Σκέψη και γλώσσα. Εκδόσεις «Γνώση».

?         Donaldson, M. (1991). Η σκέψη των παιδιών. Gutenberg.

?         Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (1999). Ψυχολογία κινήτρων. Ελληνικά γράμματα.

?         Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (Επιμ.) (1998). Τα κίνητρα στην εκπαίδευση. Ελληνικά γράμματα

?         Lefrancois G. R. (2004). Ψυχολογία της διδασκαλίας. Εκδόσεις Έλλην.

 

?         Siegler, R.S. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά. Gutenberg.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2