Παρουσίαση/Προβολή
Μάθηση και Εννοιολογική Αλλαγή
(PHS185) - Στέλλα Βοσνιάδου
Περιγραφή Μαθήματος
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ‘Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη’
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2012
ΤΕΤΑΡΤΕΣ 3:00 – 6 MM
Καθηγήτρια Στέλλα Βοσνιάδου
Email: svosniad@phs.uoa.gr
Ώρες γραφείου:Τετάρτη 1:00 – 3:00 μ.μ..
Περιγραφή
Το μάθημα ασχολείται με την έρευνα γύρω από το πρόβλημα της εννοιολογικής αλλαγής όπως εμφανίζεται κυρίως στη μάθηση επιστημονικών και μαθηματικών εννοιών. Η έρευνα στην εννοιολογική αλλαγή εξετάζει πώς αλλάζουν οι έννοιες με την μάθηση και την ανάπτυξη σε ειδικούς γνωστικούς τομείς και προσπαθεί να εξηγήσει τις δυσκολίες των μαθητών να κατανοήσουν αντιδιαισθητικές επιστημονικές έννοιες. Θα εξεταστούν βασικά ερωτήματα που έχουν σχέση με τη φύση της μάθησης και τις διαδικασίες απόκτησης νέων γνώσεων.
Επιδιωκόμενα αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητριες/ες θα μπορούν
1. να συζητήσουν κριτικά τις διάφορες θεωρίες για τις έννοιες και την εννοιολογική αλλαγή
2. να αξιολογήσουν διαφορετικές μεθοδολογίες ερευνάς για τις έννοιες και την εννοιολογική αλλαγή
3. να εξηγήσουν τις επιπτώσεις των διαφορετικών θεωρητικών προσεγγίσεων για τη μάθηση και τη διδασκαλία
4. να κατανοήσουν τα ανοικτά ερωτήματα και θεωρητικά προβλήματα στο χώρο της ερευνάς για την εννοιολογική αλλαγή.
Βαθμολογία
Το μάθημα είναι ένα συμμετοχικό σεμινάριο και η βαθμολογία βασίζεται α) στις παρουσιάσεις των φοιτητών στην τάξη, στην παρουσία και συμμετοχή τους στις συζητήσεις, στις περιλήψεις και απαντήσεις σε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος (65%) και β) στην τελική εργασία και παρουσίαση της στην τάξη (35%)
Βιβλίο
Vosniadou, S. (2008). International Handbook of Research on Conceptual Change. Routledge
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 20 Μαρτίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα