Παρουσίαση/Προβολή
ΜΠΣ Θέματα Φιλοσοφίας της Γλώσσας: Θεμελιώδεις Θεωρίες της Πρότασης
(PHS372) - Ελένη Μανωλακάκη
Περιγραφή Μαθήματος
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Θέματα Φιλοσοφίας της Γλώσσας: Θεμελιώδεις θεωρίες των προτάσεων
Διδάσκουσα: Ελένη Μανωλακάκη
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΜΠΣ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΦ5 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
2o& 4o |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΘΕΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
3 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
10 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
||||
ΠΡΟΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣκαι ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.uoa.gr/courses/PHS372/ |
||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Α |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση: Α) κατανοούν τα προβλήματα γύρω από τη φύση των προτάσεων Β) μπορούν να εξετάσουν κριτικά θέσεις για τη φύση των προτάσεων Γ) μπορούν να διακρίνουν τα ερωτήματα στα οποία απαντά μια θέση από τα ζητήματα στα οποία δεν απαντά Δ) μπορούν να συμμετέχουν στη σύγχρονη συζήτηση για τη φύση των προτάσεων
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα προσφέρει εισαγωγή στη σύγχρονη συζήτηση για τη φύση των προτάσεων (propositions). Οι λειτουργίες που επιτελούν οι προτάσεις είναι οι ακόλουθες:
1. [Πρώτιστοι] φορείς αλήθειας και ψεύδουςως προς κόσμο [ή αναπαραστάσεις ή αποβλεπτικότητες ή πληροφορίες]σχετικά προς πλαίσιο 2. Νοήματαμερικά γλωσσικών προτάσεων 3. Αντικείμενα προτασιακών στάσεων/σκέψεων 4. Αναφορές ειδικών και άλλων δευτερευουσών γλωσσικών προτάσεων 5. Φορείς αληθειακών τροπικών ιδιοτήτων [κατ’ ανάγκην αληθείς/δυνατά αληθείς] 6. Οι προτάσεις είναι τα σχετιζόμενα των σχέσεων συνεπαγωγής ή/και λογικών σχέσεων. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο David Lewis David Lewis (1986:54) οι Συνθήκες 1-6 αποτελούν ένα συνονθύλευμα αντικρουόμενων desiderata. Τα ερωτήματα που θα εξετάσουμε είναι: a. Υπάρχουν πράγματα που παίζουν όλους αυτούς τους ρόλους; b. Ποια είναι η φύση τους ώστε να μπορούν να παίζουν αυτούς τους ρόλους;
Στο πρώτο μέρος του μαθήματος εξετάζουμε κλασσικές προσεγγίσεις των προτάσεων που περιλαμβάνουν τις ακόλουθες θέσεις για το τι είναι μια πρόταση: Μια ακολουθία, μια ν-άδα από πράγματα, ιδιότητες και σχέσεις ή/και τους τρόπους παρουσίασής τους, Μια συνάρτηση από κόσμους σε τιμές αλήθειας, Ένα σύνολο δυνατών κόσμων, Ένα δομικό δέντρο
Ωστόσο, μπορεί κανείς να ασκήσει κριτική στις παραπάνω προσεγγίσεις καθώς δεν εξηγούν πώς ‘τέτοιες’ προτάσεις αναπαριστούν κάτι, είναι πρωταρχικοί φορείς αλήθειας/ψεύδους κά. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζουμε σύγχρονες προσεγγίσεις για τη φύση των προτάσεων που ευελπιστούν να απαντήσουν στα ερωτήματα a. και b. Συγκεκριμένα εξετάσουμε τις ακόλουθες θέσεις: Οι προτάσεις ως ενεργήματα Οι προτάσεις ως προϊόντα ενεργημάτων Οι προτάσεις ως γεγονότα Οι προτάσεις ως ιδιότητες κόσμων
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση της η-τάξης |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Εξέταση με τελική γραπτή εργασία (3500 λέξεις)
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Propositions. Trenton Merricks - 2015 - Oxford, England: Oxford University Press
New Thinking About Propositions.Jeffrey C. King, Scott Soames & Jeff Speaks - 2014 - New York, NY, USA: Oxford University Press
The Routledge Handbook of Propositions. Routledge. 2022. Chris Tillman & Adam Russell Murray (eds.)
Ενδεικτική Βιβλιογραφία:
Propositional complexity and the Frege–Geach Point.Silver Bronzo - 2019 - Synthese 198 (4):3099-3130
Propositions on the cheap.Alex Grzankowski & Ray Buchanan - 2019 - Philosophical Studies 176 (12):3159-3178.
'Propositions, Attitudinal Objects, and the Distinction between Actions and Products'. Canadian Journal of Philosophy 43.5-6
Propositions as Structured Cognitive Event‐Types.Wayne A. Davis - 2021 - Philosophy and Phenomenological Research 102 (3):665-692
Why Propositions Cannot be Sets of Truth-supporting Circumstances.Scott Soames - 2008 - Journal of Philosophical Logic 37 (3):267-276.
Propositions as Cognitive Acts.Scott Soames - 2019 - Synthese 196 (4):1369-1383
Cognitive propositions.Stephen Schiffer - 2016 - Philosophical Studies 173 (9):2551-2563
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα