Παρουσίαση/Προβολή
Αναπτυξιακές Διαταραχές: Διάγνωση και Αντιμετώπιση
(PPP807) - Αγγελική Γενά, Πέτρος Γαλάνης
Περιγραφή Μαθήματος
Οι αναπτυξιακές διαταραχές αφορούν σε ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Στο παρόν μάθημα θα γίνει μια σύντομη αναφορά στις νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές, όπως αυτές αποτυπώνονται στα σύγχρονα διαγνωστικά εγχειρίδια, ενώ θα υπάρξει αναλυτική αναφορά στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Μέσω μιας εκτενούς αναφοράς όλων των ζητημάτων που άπτονται της ΔΑΦ, γίνεται μια προσπάθεια να αναγνωριστεί η σημασία μιας ενδελεχούς αναζήτησης του πλήθους των παραγόντων που συνάδουν με μια αξιόπιστη αξιολόγηση και διάγνωση των αναπτυξιακών διαταραχών, αλλά πρωτίστως των παρεμβάσεων που θα οδηγήσουν σε βέλτιστα θεραπευτικά και παιδαγωγικά αποτελέσματα. Στο παρόν μάθημα προτείνεται μια συνθετική προσέγγιση στις θεραπευτικές παρεμβάσεις βάσει της οποίας αποπειράται η αξιοποίηση θεραπευτικών και παιδαγωγικών μεθόδων που απορρέουν από διαφορετικές θεωρίες μάθησης και ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον συνδυασμό της Ανάλυσης της Συμπεριφοράς και της Γενικής Θεωρίας Συστημάτων, ώστε να καταδειχθεί η σημασία σύνθεσης επιστημολογικών παραδειγμάτων με κοινές παραδοχές αλλά και συμπληρωματικά χαρακτηριστικά έτσι ώστε να μεγιστοποιηθούν τα θεραπευτικά και παιδαγωγικά οφέλη που θα επιτύχουν τόσο τα ίδια τα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές όσο και τα συστήματα εντός των οποίων αυτά δραστηριοποιούνται και αναπτύσσονται (η οικογένεια και το σχολείο, για παράδειγμα). Τόσο στην αξιολόγηση και τη διάγνωση, όσο και στη θεραπευτική παρέμβαση, θα πρέπει να αποτυπώνεται η συνέπεια σε σαφείς θεωρητικές/επιστημολογικές παραδοχές, η αναγνώριση της ανάγκης ανάλυσης πλήθους παραγόντων, μια εις βάθος κατανόηση των αναγκών του παιδιού και του εφήβου, και η ανάγκη υιοθέτησης εμπεριστατωμένων πρακτικών, ώστε να καλύπτονται σφαιρικά και σε βάθος χρόνου οι ανάγκες του παιδιού και της οικογένειας.
Οι θεματικές ενότητες που θα καλυφθούν είναι οι ακόλουθες:
- Χαρακτηριστικά & Διάγνωση της ΔΑΦ
- Σύγκριση DSM-IV με DSM-5 ως προς τη ΔΑΦ
- Εφαρμογές της Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς - Νέες τάσεις και προοπτικές στη ΔΑΦ
- Αποτελεσματικότητα θεραπευτικών παρεμβάσεων για τη ΔΑΦ
- Αναπτυξιακά ορόσημα και θεραπευτική στοχοθέτηση στη ΔΑΦ
- Εργαλεία αξιολόγησης της ΔΑΦ και κατάρτιση Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος
- Συναισθηματικές & Κοινωνικές Δεξιότητες σε Αναπτυξιακή Προοπτική
- Διδασκαλία καίριων δεξιοτήτων
- Τεχνικές που προάγουν την αυτονομία των ατόμων με ΔΑΦ
- Διδασκαλία Δεξιοτήτων Θεωρίας του Νου & Συναισθηματικών Δεξιοτήτων
- Αναπτυξιακές Διαταραχές & Επιτελικές Λειτουργίες
- Διερεύνηση των ψυχοκοινωνικών αναγκών της οικογένειας του παιδιού με αυτισμό- Μοντέλα ψυχοεκπαιδευτικής στήριξης
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα