Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΔΠΜΣ/ 2023-2024 - Β΄ εξάμηνο-Εαρινό / «Διαχείριση κρίσεων, λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλημάτων» (Crisis Management, Decision Making and Problem Solving)

(PRIMEDU1123) -  Μαρία Βασιλειάδου

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει επάρκεια εξειδικευμένων γνώσεων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής διαχείρισης κρίσεων, λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων της σύγχρονης πραγματικότητας, και κυρίως εκείνων που έχουν κυρίαρχες συναισθηματικές και κοινωνικές συνιστώσες. Η ανάπτυξη των ικανοτήτων των φοιτητών για αυτόνομη έρευνα στις παραμέτρους του συγκεκριμένου επιστημονικού αντικειμένου, αποτελεί, επίσης, σημαντικό στόχο του μαθήματος.

Ενδεικτική αναφορά σε ορισμένους άξονες του μαθήματος:

Α) Εξοικείωση των φοιτητών με τους τρόπους αναγνώρισης και διαχείρισης των βιοψυχοκοινωνικών παραγόντων που σχετίζονται, σε άλλο άλλοτε βαθμό, με την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών επωφελούς διαχείρισης κρίσεων, λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων, και επαρκής γνώση σχετικά με βασικά ζητήματα που τίθενται σήμερα, με την ανάπτυξη της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης και τα οποία εξετάζονται, συνδυαστικά με στοιχεία από τον χώρο της Νευροηθικής.

Β) Ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης δυσλειτουργικών βιοψυχοκοινωνικών παραγόντων όπως οι αναφερόμενοι παραπάνω, με επεξεργασία παραδειγμάτων και μελέτη ερευνητικών περιπτώσεων.

Γ) Μελέτη των σύγχρονων τρόπων ανάπτυξης αξιολογικών δεξιοτήτων α) για ισορροπημένη αυτοεκτίμηση, β) προσαρμοστικότητα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνθήκες, και γ) υγιή δημιουργικότητα.

Δ) Ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση των δυσλειτουργικών τρόπων αξιολόγησης: α) των ικανοτήτων και δυνατοτήτων του «εαυτού», β) των διαστάσεων των προβλημάτων της ζωής και των δυσκολιών στις σχέσεις με τους συνανθρώπους και γ) των προοπτικών του μέλλοντος, σύμφωνα με το Αξιολογικό μοντέλο προαγωγής ψυχικής υγείας.

Ε) Επιδιώκεται, επίσης, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να μαθαίνουν να συνδυάζουν την παρεχόμενη γνώση με άλλα επίκαιρα ερευνητικά δεδομένα, και να θέτουν νέα ειδικά ερευνητικά ερωτήματα.

ΣΤ) Επιπλέον, αποκτούν ικανότητες να σχεδιάζουν και να ολοκληρώνουν ερευνητικές μελέτες για την ανάδειξη κατάλληλων τρόπων εκπαίδευσης των νεότερων γενεών, με στόχους τον περιορισμό των ανασταλτικών και την ενίσχυση των ευοδωτικών βιοψυχοκοινωνικών παραγόντων που εμπλέκονται και καθορίζουν την αποτελεσματικότητα του ατόμου και των κοινωνιών στις διαχρονικές προσπάθειές τους για ενίσχυση και βελτίωση των φυσιολογικών μηχανισμών προσαρμογής, στις διαρκώς μεταβαλλόμενες και αντίξοες περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνθήκες.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μελετούν και εξετάζουν κριτικά τρόπους σχεδιασμού στρατηγικών και εφαρμογών για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και προβλημάτων, μέσα από τη λήψη κατάλληλων αποφάσεων, με στόχο το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για το άτομο και την κοινωνία. Το μάθημα μπορεί να περιλαμβάνει σεμινάρια.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024