Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διά Βίου Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Εργασία

(Α176) -  Παναγιώτης Καλογεράκης

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα εξετάζει την σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών συστημάτων, συστημάτων κατάρτισης και τρόπων οργάνωσης της εργασίας στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στον ρόλο της γνώσης, της μάθησης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων στη διαμόρφωση των παραγωγικών σχέσεων, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις προκλήσεις που σηματοδοτούν την ανάπτυξη των σύγχρονων μετάβιομηχανικών κοινωνιών: Παγκοσμιοποιημένη οικονομία & γνώση, Πράσινη & Ψηφιακή μετάβαση. Η εργασία αλλάζει, απορρυθμίζεται, η επισφάλεια βρίσκεται στο προσκήνιο. Στο ρευστό αυτό πλαίσιο αποκλεισμών και ανισοτήτων ο χώρος πολιτικής (policy space) της Διά Βίου Μάθησης στοχεύει σε μια ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή: αφενός μεν την επανακατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων (reskilling & upskilling) του ανθρώπινου δυναμικού το οποίο "αναλαμβάνει την ευθύνη" της απασχολησιμότητάς του, αφετέρου δε την άμβλυνση των ανισοτήτων, των αποκλεισμών και της επισφάλειας. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

  • Μαθησιακοί στόχοι

    • Να αναλύετε σχέσεις αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαίδευσης-κατάρτισης και αγορών εργασίας, αναφερόμενοι/ες σε βασικές θεωρίες και σε ιστοριογραφικές προσεγγίσεις της εργασίας, της Διά Βίου Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης.
    • Να χρησιμοποιείτε μεθοδολογικά εργαλεία ανάλυσης της εργασίας (δείκτες ποιότητας), περιγραφής δεξιοτήτων (ήπιες-σκληρές/οριζόντιες-κάθετες) και διαμόρφωσης μαθησιακών περιεχομένων, (π.χ. επαγγελματικά περιγράμματα & βάσεις δεδομένων OECD & European Commission).
    • Να εντοπίζετε τις βασικές μετατοπίσεις των κυρίαρχων πολιτικών για τη Διά Βίου Μάθηση και τις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού σε επίπεδο Διεθνών και Υπερεθνικών Οργανισμών.
    • Να αναλύετε το ζήτημα της κρίσης των δεξιοτήτων σε επίπεδο προσφοράς και ζήτησης δεξιοτήτων στο πλαίσιο των μετασχηματισμών που συντελούνται στην εργασία και στη Διά Βίου Εκπαίδευση-Μάθηση.
    • Να συγκρίνετε τα χαρακτηριστικά εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών ΔΒΜ και ανάπτυξης δεξιοτήτων, ως προς τις επιπτώσεις τους στις επιλογές του ανθρώπινου δυναμικού για ΔΒΜ και στη λειτουργία των αγορών εργασίας.