Παρουσίαση/Προβολή
[ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ] Κοινωνική Παιδαγωγική: Θεωρία και Πράξη - Χειμερινό Εξάμηνο, 2024 - 2025 (Υποχρεωτικό - Ε΄ εξαμ.)
(PRIMEDU1158) - Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος:
Η παροχή εκπαίδευσης στους φοιτητές στις θεωρητικές, επιστημολογικές και μεθοδολογικές διαστάσεις και εφαρμογές του πολυδύναμου διεπιστημονικού χώρου της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, με έμφαση στη διαχείριση σύγχρονων ζητημάτων αιχμής της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και στην ενίσχυση του πολλαπλού κοινωνικοπαιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού και του σχολείου.
Μαθησιακοί στόχοι:
Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
- Να κατανοούν βιωματικά τις σύγχρονες αντιλήψεις και πρακτικές της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
- Να γνωρίζουν τις θεωρητικές, επιστημολογικές, μεθοδολογικές και πρακτικές διαστάσεις και εφαρμογές της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
- Να είναι ικανοί να σχεδιάζουν και να υλοποιούν κοινωνικοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση προβλημάτων και να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες απαιτήσεις της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας.
- Να είναι ικανοί να αναπτύσσουν κοινωνικοπαιδαγωγικές δραστηριότητες στο σχολείο, ώστε να βελτιώνουν το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της ποιότητας ζωής της σχολικής τάξης.
- Να είναι ικανοί, ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί, να υποστηρίξουν τις πολλαπλές δυνατότητες τουκοινωνικοπαιδαγωγικού ρόλου του δασκάλου και του σχολείου
Περιεχόμενο του μαθήματος:
- Η ευρύτητα, το πολυδιάστατο πεδίο εφαρμογής και η πολλαπλότητα των ρόλων της Κοινωνικής Παιδαγωγικής (Κ.Π.)
- Θεμελιώδεις αξίες, αρχές, βασικές θέσεις, προτεραιότητες και θεωρήσεις της Κ.Π
- Η Κ. Π. ως διεπιστημονικός χώρος. Ανάδειξη και δυνατότητες αξιοποίησης των διεπιστημονικών συνεργειών
- Ζητήματα μεθοδολογίας έρευνας στην Κ.Π
- Σχεδιασμός, διεξαγωγή, δυνατότητες και προοπτικές της κοινωνικο-παιδαγωγικής έρευνας
- Ο δάσκαλος ως κοινωνικός παιδαγωγός. Ο πολυδύναμος κοινωνικοπαιδαγωγικός ρόλος του σχολείου.
- Σημαντικά σύγχρονα κοινωνικοπαιδαγωγικά προβλήματα με έμφαση σε αυτά που εκδηλώνονται στη σχολική τάξη και στη σχολική κοινότητα. Η πρόληψη και η αντιμετώπισή τους. Μελέτη περιπτώσεων και Ερευνητικά παραδείγματα
- Σχεδιασμός, οργάνωση, υλοποίηση και αξιολόγηση κοινωνικο-παιδαγωγικών παρεμβάσεων σε σχολικά (τυπικά) και εξωσχολικά (μη τυπικά και άτυπα) εκπαιδευτικά συστήματα (σε συνεργασία με δημοτικά σχολεία και φορείς). Μελέτη περιπτώσεων και βιωματική συμμετοχή
- Η αξιοποίηση της δημιουργικότητας και των διαφορετικών μορφών Τέχνης στην Κοινωνική Παιδαγωγική
- Ο ρόλος της Κ. Π. στην παραγωγή κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής
* Το μάθημα συμπληρώνεται με υποχρεωτικά Βιωματικά Εργαστήρια και υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση.
Βιβλιογραφία :
|
Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. (2021). Κοινωνική Παιδαγωγική: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Καναβάκης, Μ. (2002). Κοινωνική Παιδαγωγική: περιεχόμενο και ιστορική εξέλιξη. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα