Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΔΠΜΣ/ 2024-2025 - Γ΄ εξάμηνο / «Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων από την Κοινωνική Παιδαγωγική και την Κοινωνική Νευροεπιστήμη» (Instructional/Educational Design utilising Social Pedagogy and Social Neuroscience)

(PRIMEDU1167) -  Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η διεπιστημονική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης στην εκπαιδευτική και κοινωνική πρακτική και στην ανάπτυξη  κοινωνικοπαιδαγωγικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων.

Πιο αναλυτικά, επιδιώκεται οι φοιτητές και φοιτήτριες να αποκτήσουν τις ικανότητες να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, παρεμβάσεις και προγράμματα, συνυπολογίζοντας ερευνητικά αποτελέσματα από την Κοινωνική Νευροεπιστήμη και μελετώντας τις αλληλεπιδράσεις και διασυνδέσεις των βιολογικών μηχανισμών του ανθρώπου και των παιδαγωγικών και κοινωνικών διεργασιών που αναπτύσσει, ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικότερα στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και κοινωνικών συστημάτων.

Βασικοί άξονες του μαθήματος είναι:

  • Εισαγωγή στον Στρατηγικό Σχεδιασμό και Προγραμματισμό – Διαφορετικές προσεγγίσεις – Αξιοποίηση και Εφαρμογές.
  • Διεπιστημονικές διασυνδέσεις Κοινωνικής Παιδαγωγικής και Κοινωνικής Νευροεπιστήμης.
  • Μελέτη ερευνών που αξιοποιούν τη διεπιστημονική διασύνδεση της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης.
  • Γνωριμία με το έργο καταξιωμένων διεθνώς κοινωνικών νευροεπιστημόνων. Ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων των μελετών τους και εφαρμογές στην κοινωνικοπαιδαγωγική πρακτική.
  • Δυνατότητες αξιοποίησης των επιδράσεων των βιολογικών, συναισθηματικών, κοινωνικών και πολιτισμικών παραγόντων (και των περιορισμών που αυτοί δημιουργούν): α) στον σχεδιασμό περιβαλλόντων μάθησης, β) στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών στρατηγικών και διδακτικών πρακτικών, γ) στη χάραξη εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, και δ) γενικότερα στην προσέγγιση και βελτίωση εκπαιδευτικών διεργασιών και παιδαγωγικών και κοινωνικών φαινομένων.
  • Μέθοδοι και τεχνικές που αξιοποιούν την Κοινωνική Νευροεπιστήμη για τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων των κοινωνικοπαιδαγωγικών δράσεων και προγραμμάτων.
  • Συνδυαστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση συγκεκριμένων ψυχοκοινωνικών αναγκών ατόμων και ομάδων και «παιδευτικών» αναγκών της κοινωνίας.
  • Σχεδιασμός προγραμμάτων και παρεμβάσεων μέσα από την εφαρμογή ερευνητικών στρατηγικών, μεθόδων και τεχνικών Κοινωνικής Παιδαγωγικής σε δύσκολες εκπαιδευτικές συνθήκες και οι δυνατότητες αξιοποίησης κοινωνικο-νευροεπιστημονικών δεδομένων.
  • Σχεδιασμός, οργάνωση και εφαρμογή κοινωνικοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων και προγραμμάτων σε χώρους μη τυπικής εκπαίδευσης.
  • Εργαλεία αξιολόγησης κοινωνικοπαιδαγωγικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων, που αξιοποιούν την Κοινωνική Νευροεπιστήμη, σε διαφορετικούς χώρους (τυπικής, μη τυπικής και άτυπης) εκπαίδευσης.
  • Μελέτη περιπτώσεων και παραδειγμάτων και επεξεργασία τους σε ομάδες συνεργατικής και βιωματικής μάθησης (σε κάθε μάθημα).

 

Το μάθημα περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια - σεμινάρια και πρακτική άσκηση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024