Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΘΕΩΡΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΔΙΑΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

(Κ.Μ 81Β199) -  Γεωργία Καλογήρου

Περιγραφή Μαθήματος

ΘΕΩΡΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΔΙΑΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ


Κωδικός μαθήματος: Κ.Μ 81Β199
Είδος μαθήματος: Ελεύθερης Επιλογής
Επίπεδο του μαθήματος: Ειδικών γνώσεων
Έτος σπουδών: 2ο, 3ο, 4ο
Εξάμηνο: Δ΄, ΣΤ΄, Η΄

 

Σκοπός του μαθήματος:  Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των
φοιτητών/τριών σε θεωρίες λογοτεχνίας και η βιωματική εισαγωγή τους στην
έννοια και τις τεχνικές της διακαλλιτεχνικής ποιητικής   και η άσκησή τους
σε διαφορετικές πρακτικές της εντός και εκτός της σχολικής τάξης όπως:
διακαλλιτεχνικός διάλογος με βάση τα νέα Προγράμματα Σποδών για τη
Λογοτεχνία ,  παιχνίδια και τεχνικές σύνδεσης του τρόπου της ποιητικής
«έκφρασης»  με τη δημιουργική γραφή,  ανάλυση εικαστικών έργων σε
συνδυασμό με ποιήματα κλπ.


Μαθησιακοί στόχοι:
Οι στόχοι του μαθήματος είναι:
Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές να είναι σε θέση να  σχεδιάζουν,
να οργανώνουν και να εφαρμόζουν ποικίλες δράσεις και πρακτικές
διακαλλιτεχνικής ποιητικής , συνδέοντας και συνδυάζοντας τη λογοτεχνική
θεωρία με τη διδακτική πράξη στο μάθημα της Λογοτεχνίας και τη Λογοτεχνία
με τις Πλαστικές Τέχνες στο Σχολείο.

Περιεχόμενο του μαθήματος:
•       Εισαγωγή στην έννοια του διακαλλιτεχνικού διαλόγου με βάση τα νέα
Προγράμματα Σπουδών για τη Λογοτεχνία.
•       Η σχέση της λογοτεχνικής ανάγνωσης  με τις Άλλες Τέχνες. Η διάχυση
(integration) των Τεχνών στη διδασκαλία της λογοτεχνίας. Η Λογοτεχνία και
η Λογοτεχνική Ανάγνωση στην Πινακοθήκη/Μουσείο: δραστηριότητες, ανάγνωση
in situ  και εκπαιδευτικό υλικό.
•       Δημιουργία  συστάδων κειμένων και συνεξέταση κειμένων και εικαστικών
έργων στην τάξη.
•       Παιχνίδια και τεχνικές σύνδεσης της λογοτεχνικής ανάγνωσης με τη
δημιουργική γραφή.

Βιβλιογραφία (τα συγγράμματα που προτείνονται στον Εύδοξο):
1.Δημήτρης Αγγελάτος,   Λογοτεχνία και Ζωγραφική. Προς μια ερμηνεία της
διακαλλιτεχνικής αναπαράστασης. Αθήνα: Gutenberg / Γ. Δαρδανός & ΣΙΑ
Ε.Ε.,2017.
2.       Τζίνα Καλογήρου (επίμ.), Δώρο Ασημένια Σάκα. Δημιουργικές προτάσεις και
διδακτικές προσεγγίσεις για το μάθημα της Λογοτεχνίας στο σχολείο. Αθήνα,
Επτάλοφος 2024 .

Μέθοδοι διδασκαλίας:
Διαλέξεις, βιωματικά εργαστήρια και σεμινάρια. Οι ποικίλες βιωματικές
μέθοδοι  που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων συμπληρώνονται
από εκπαιδευτικές επισκέψεις σε πινακοθήκες) όπου οι φοιτητές έχουν την
ευκαιρία να  εξασκηθούν σε in situ  λογοτεχνικές αναγνώσεις/ συγγραφή
εκφράσεων. .
Ηλεκτρονική τάξη μαθήματος (E-class):

Μέθοδοι αξιολόγησης: Αξιολογείται η βιωματική συμμετοχή των φοιτητών στις
δράσεις του μαθήματος καθ’ όλη  την διάρκεια του εξαμήνου :με προφορικές
παρουσιάσεις, υλοποίηση ασκήσεων δημιουργικού-διακαλλιτεχνικού  χαρακτήρα,
διατήρηση αναγνωστικών ημερολογίων , και σημειωματαρίων δημιυργικής
γραφής, σχεδιασμό και συμπλήρωση φύλλων εργασίας, προτάσεις καλλιτεχνικού
εκπαιδευτικού υλικού, δοκιμές δημιουργικής μετάφρασης εκφραστικών
ποιημάτων, δημιουργία ανθολογιών ποίησης.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024