Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διδασκαλία σύγχρονων εννοιών φυσικών επιστημών και φύση της επιστήμης

(Γ159) -  Κωνσταντίνα Στεφανίδου

Περιγραφή Μαθήματος

Το περιεχόμενο αλλά και η μέθοδος διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών όπως διαμορφώνονται στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προϋποθέτουν τη γνώση σύγχρονων διεπιστημονικών ζητημάτων καθώς και τη διερευνητική προσέγγιση σε αυτά. Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/ήτριες θα εξοικειωθούν με σύγχρονα επιστημονικά πεδία (όπως για παράδειγμα η χρήση της πυρηνικής ενέργειας και η νανοτεχνολογία) συγκεκριμένα με τον διεπιστημονικό χαρακτήρα τους και τις τεχνολογικές εφαρμογές τους. Για το σκοπό αξιοποιούνται επιστημικές και μεθοδολογικές πτυχές της φύσης της επιστήμης και της φύσης της επιστημονικής διερεύνησης προκειμένου να γίνει η διάκριση επιστημονικών και ψευδοεπιστημονικών απόψεων καθώς και ζητημάτων που αφορούν στον ευρύτερο κοινωνικό ρόλο της επιστήμης σήμερα (Η επιστήμη "με" και "για" την κοινωνία).

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025

  • Προσδοκώμενα αποτελέσματα

    Οι φοιτητές/ τριες μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να:
    Έχουν εξοικειωθεί με βασικές διεπιστημονικές έννοιες των φυσικών επιστημών, όπως η ύλη, η ενέργεια και οι αλληλεπιδράσεις τους στον μικρόκοσμο και τον μακρόκοσμο. 
    Έχουν εξοικειωθεί και να μπορούν αναγνωρίζουν το επιστημονικό υπόβαθρο αντίστοιχων σύγχρονων εφαρμογών, όπως:
    o Είδη ακτινοβολιών – Εφαρμογές και Προκλήσεις  
    o Πυρηνική ενέργεια – Εφαρμογές και Προκλήσεις 
    o Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – Εφαρμογές και Προκλήσεις
    o Νανοτεχνολογία – Εφαρμογές και Προκλήσεις  
    Μπορούν να διακρίνουν στοιχεία της φύσης της επιστήμης και της φύσης της επιστημονικής διερεύνησης που άπτονται των παραπάνω εφαρμογών με έμφαση:
    o στη διάκριση επιστημονικών και ψευδοεπιστημονικών απόψεων
    o στον εξελικτικό και εμπειρικό χαρακτήρα της επιστήμης 
    o στη σχέση επιστήμης, κοινωνίας, τεχνολογίας και περιβάλλοντος
    Μπορούν να εντοπίζουν σημεία του Προγράμματος Σπουδών της πρωτοβάθμιας που άπτονται των παραπάνω θεμάτων και να αναπτύσσουν κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. 
    Συνεργάζονται με τις/τους συμφοιτήτριες/τές τους προκειμένου να σχεδιάζουν / εκπονούν περιορισμένης έκτασης εκπαιδευτικές διερευνήσεις / προτάσεις στα παραπάνω ζητήματα. 

     

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Το μάθημα αξιολογείται μέσω της εκπόνησης ατομικών ή ομαδικών σχεδίων εργασίας (project).

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Το μάθημα θα διεξάγεται στο Εργαστήριο Φυσικής, σε μικρές ομάδες, αξιοποιώντας τη καθοδηγούμενη διερευνητική εκπαιδευτική προσέγγιση.