Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός & Καινοτομία: Αλληλεπίδραση Α.Π.Σ. & Διδακτικής Πράξης (2023-2024)

(PRIMEDU876) -  Θωμάς Μπαμπάλης, Νικόλαος Αλεξόπουλος

Περιγραφή Μαθήματος

Ως σκοπός του μαθήματος τίθεται η περιγραφή και ανάλυση των εννοιών του ΕκπαιδευτικούΣχεδιασμού και της Καινοτομίας, ο ρόλος των οποίων θεωρείται από τους πλέον σημαντικούς τόσο για τη διαμόρφωση του περιεχομένου των Αναλυτικών Προγραμμάτων όσο και για την ίδια τη διδακτική πράξη

Οι στόχοι του μαθήματος είναι: Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
• Να οριοθετούν τις έννοιες του σχεδιασμού, του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της καινοτομίας,
• Να εξοικειωθούν με τα βήματα της Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού σε επίπεδο τάξης, σχολείου, κοινότητας, πολιτείας,
• Να αναγνωρίζουν τα πολλαπλά οφέλη από την εφαρμογή της διαδικασίας σχεδιασμού,
• Να έχουν μια καλή εικόνα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των διαφόρων τύπων σχολείων (Ολοήμερο/Διευρυμένου ωραρίου/Νέο Σχολείο, κ.λπ.),
• Να συγκρίνουν τις προδιαγραφές των ισχυόντων Αναλυτικών Προγραμμάτων με το περιεχόμενο των Σχολικών Εγχειριδίων και να εκτιμούν τις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν για την επίτευξη των σκοπών και στόχων  των Αναλυτικών Προγραμμάτων
και
• Να σχεδιάζουν και να συντάσσουν μικρού εύρους Curricula και Αναλυτικά Προγράμματα με μορφή Curriculum, με γνώμονα τις πολλαπλές ευφυΐες και τη διεπιστημονική – διαθεματική προσέγγιση.

Βιβλιογραφία (τα συγγράμματα που προτείνονται στον Εύδοξο):
- Βρεττός, Ι.,& Καψάλης, Α. (2009). Αναλυτικά Προγράμματα Θεωρία, έρευνα και πράξη (δ΄έκδοση). Διάδραση.
- Χατζηγεωργίου, Ι. (2012). Γνώθι το Curriculum. Γενικά και ειδικά θέματα Αναλυτικών Προγραμμάτων και Διδακτικής. Διάδραση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022