Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αξιολόγηση Νοητικών Λειτουργιών Παιδιών και Εφήβων

(PSYCH175) -  Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη & Αναστάσιος Νταλαχάνης

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα «Αξιολόγηση και Διάγνωση Νοητικών Λειτουργιών Παιδιών και Εφήβων» προσφέρεται στους Μεταπτυχιακούς Φοιτητές Σχολικής Ψυχολογίας και εστιάζει στην αξιολόγηση της νοημοσύνης παιδιών και εφήβων.

Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των Ειδικευόμενων Σχολικών Ψυχολόγων στη χορήγηση, βαθμολόγηση, ανάλυση κι ερμηνεία των αποτελεσμάτων της ελληνικής, πέμπτης έκδοσης της Κλίμακας Νοημοσύνης για Παιδιά του Wechsler (Wechsler Intelligence Scale for Children - 5th ed.; WISC-VGR).

Το μάθημα ξεκινά με την παρουσίαση των βασικών θεωριών για τη νοημοσύνη, καθώς και την παρουσίαση ειδικών θεμάτων, όπως η διαχρονική σταθερότητα και η αλλαγή της επίδοσης στις κλίμακες νοημοσύνης, η παγκόσμια αύξηση των επιδόσεων στα τεστ αυτά, κ.λπ. Παρουσιάζονται, επίσης, οι βασικές αρχές δεοντολογίας για την ψυχολογική αξιολόγηση, ενώ γίνεται αναφορά στην κλινική συνέντευξη με το παιδί, τον έφηβο και τους γονείς του. Στη συνέχεια, γίνεται ενδελεχής παρουσίαση του WISC-VGR, και παρουσιάζονται o τρόπος χορήγησης, ο τρόπος βαθμολόγησης των απαντήσεων των εξεταζόμενων, η ανάλυση και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Παρουσιάζονται κλινικές περιπτώσεις τέτοιων πρωτόκολλων, αναλύονται και συζητούνται μέσα στο μάθημα. Στο τέλος, παρουσιάζεται ο τρόπος συγγραφής εκθέσεων ψυχολογικής αξιολόγησης, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα αποτελέσματα από το WISC-VGR.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018