Μάθημα : Διαδικτυακό πρόγραμμα "S.p.h.e.r.e." (Social-Pedagogical Holistic Empowerment for Resilience in Education)
Κωδικός : PRIMEDU1205
PRIMEDU1205 - Γεώργιος Κουτρομάνος
Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες να γίνουν ικανοί/ες να συνειδητοποιήσουν τον πολυδιάστατο ρόλο των εκπαιδευτικών στις ημέρες μας, να αφομοιώσουν στην καθημερινότητά τους στοιχεία της επιστήμης της Κοινωνικής Παιδαγωγικής για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση και εξάλειψη όλων των στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων που δύναται να επικρατούν στις πολυπολιτισμικές αίθουσες των ελληνικών σχολείων, να εξοικειωθούν με τα μέτρα και τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται να λαμβάνουν χώρα σε τάξεις με μαθητές/τριες με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ψυχική τους ανθεκτικότητα και τέλος, να ανακαλύψουν την πολύπλευρη έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας, να εξετάσουν τους παράγοντες επικινδυνότητας και προστασίας της συγκεκριμένης διεργασίας και να ενισχύσουν στο μέγιστο την δική τους ψυχική ανθεκτικότητα.
Το περιεχόμενο του παρόντος ηλεκτρονικού μαθήματος περιλαμβάνει αμφότερα στοιχεία ασύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, αλλά και σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω τριών διαφορετικών τηλεδιασκέψεων. Ανάμεσα στις τηλεδιασκέψεις, οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν στον δικό τους χρόνο με τη βοήθεια των Τ.Π.Ε, στις τρεις ακόλουθες ενότητες: 1) Ο ρόλος του δασκάλου, 2) Η πολυπολτισμική αίθουσα και 3) Η ψυχική ανθεκτικότητα.
Τα ζητήματα που θα προσεγγισθούν στην κάθε ενότητα, οι στόχοι της, καθώς επίσης και τα προσδοκώμενα απότοκά της, υπό το πέρας της μελέτης όλου του υλικού και της πραγματοποίησης των δραστηριοτήτων, περιγράφονται αναλυτικά στην κάθε θεματική ενότητα.
Στην πρώτη ενότητα του μαθήματος θα προσεγγίσουμε τα παρακάτω ζητήματα:
- τους πολυάριθμους ρόλους που καλούνται να έχουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις μέρες μας
- τα στοιχεία που χρειάζεται να έχει ο κάθε δάσκαλος για να ευημερίσει και να αναπτυχθεί ολότελα με τη συμβολή της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
Στόχοι της ενότητας
Στη διάρκεια της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα αναγνωρίσουν τον πολυδιάστατο ρόλο των εκπαιδευτικών εξαιτίας των σημερινών κοινωνικών απαιτήσεων
- θα προσεγγίσουν το επαγγέλμα του/της εκπαιδευτικού ως βιοψυχοκοινωνική οντότητα υπό το πρίσμα της Κοινωνικής Παιδαγωγικής επιστήμης
Προσδοκώμενα απότοκα της ενότητας
Με την ολοκλήρωση της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα εξετάσουν τις σημερινές ανάγκες τους, τα προβλήματά τους και την εικόνα που έχουν οι ίδιοι/ιες για εκείνους/ες ως εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
- θα συνδέσουν τα στοιχεία της Κοινωνικοπαιδαγωγικής επιστήμης που είναι απαραίτητα για τον δάσκαλο στα ελληνικά εκπαιδευτήρια
Προτεινόμενος τρόπος ασύγχρονης εκπαίδευσης:
Δείτε το υλικό και τις δραστηριότητες της ενότητας, πατώντας τον τίτλο "Ενότητα Α: Ο ρόλος του δασκάλου" και ακολουθείστε τη σειρά απεικόνισης.
Στη δεύτερη ενότητα του μαθήματος θα προσεγγίσουμε τα παρακάτω ζητήματα:
- τη στάση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις αντιξοότητες των μαθητών και των μαθητριών με μεταναστευτικών ή προσφυγικό υπόβαθρο
- τη διερέυνση των πολυάριθμων αναγκών των αλλοεθνών μαθητών
- την καλλιέργεια ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών των πολυπολιτισμικών αιθουσών
Στόχοι της ενότητας
Στη διάρκεια της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα εκφράσουν τα συναισθήματά τους ποικιλοτρόπως για το ταξίδι των αλλοεθνών μαθητών/τριών
- θα προσπαθήσουν να φανταστούν τον εαυτό τους στη θέση του/της νεοαφιχθέντος/χθείσας μαθητή/τριας στη χώρα υποδοχής
- θα προσεγγίσουν αλληγορικά την αίθουσα και τους/τις μαθητές/τριές τους δίνοντας τους νέο νόημα υπό το πρίσμα της επιστήμης της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
Προσδοκώμενα απότοκα της ενότητας
Με την ολοκλήρωση της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα αναζητήσουν τις θετικές πτυχές αλλά και τους περιορισμούς που δύναται να έχει μια πολυπολιτσμική αίθουσα
- θα εκπαιδευτούν στα απαραίτητα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που εξειδικεύονται και επιμορφώνονται ώστε να αναλάβουν τάξεις υποδοχείς, αποτελούμενες μόνο από μαθητές/τριες με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο
- θα έρθουν σε επαφή με δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, στόχους και αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- θα ανακαλύψουν με παιχνιώδη τρόπο ποιες είναι οι ανησυχίες των συναδέλφων τους που διδάσκουν σε πολυπολιτισμικές αίθουσες
Προτεινόμενος τρόπος ασύγχρονης εκπαίδευσης:
Δείτε το υλικό και τις δραστηριότητες της ενότητας, πατώντας τον τίτλο "Ενότητα Β: Η πολυπολιτισμική αίθουσα" και ακολουθείστε τη σειρά απεικόνισης.
Στην τρίτη ενότητα του μαθήματος θα προσεγγίσουμε τα παρακάτω ζητήματα:
- την πολυδιάσταση έννοια και τα μοντέλα της ψυχικής ανθεκτικότητας
- τη σχέση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών με την ψυχική ανθεκτικότητα των αλλοεθνών μαθητών/τριών τους
- τον τρόπο ανανοηματοδότησης των πρώιμων βιωμάτων των εκπαιδευτικών
Στόχοι της ενότητας
Στη διάρκεια της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα επιμορφωθούν σε θέματα προαγωγής της ψυχικής τους ανθεκτικότητας
- θα ανακαλέσουν γεγονότα που βίωσαν στις πολυπολιτισμικές τους αίθουσες και θα τα προσεγγίσουν με νοοτροπία ανάπτυξης
- θα δημιουργήσουν ένα εργαλείο ενίσχυσης των προστατευτικών τους παραγόντων με τη βοήθεια των ψηφιακών τεχνολογιών
Προσδοκώμενα απότοκα της ενότητας
Με την ολοκλήρωση της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα εξοικειωθούν με την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας
- θα αναζητήσουν προστατευτικούς παράγοντες ψυχικής ανθεκτικότητας σε μαθητές/τριες των πολυπολιτισμικών τους αιθουσών
- θα εξετάσουν πώς αρκετοί συνάδελφοι/φισσές τους ενίσχυσαν τη δική τους ψυχική ανθεκτικότητα μέσα από προγράμματα και παρεμβάσεις αποκλειστικά σχεδιασμένες για το επάγγελμά τους
- θα έχουν τη δυνατοτητα να μελετήσουν τη σύνδεση των Νευροεπιστημών με τη ψυχική ανθεκτικότητα και το κοινωνικό αντίκτυπο της μεταξύ τους σχέσης
Προτεινόμενος τρόπος ασύγχρονης εκπαίδευσης:
Δείτε το υλικό και τις δραστηριότητες της ενότητας, πατώντας τον τίτλο "Ενότητα Γ: Η ψυχική ανθεκτικότητα" και ακολουθείστε τη σειρά απεικόνισης.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -