Μάθημα : Διαδικτυακό πρόγραμμα "S.p.h.e.r.e." (Social-Pedagogical Holistic Empowerment for Resilience in Education)
Κωδικός : PRIMEDU1205
PRIMEDU1205 - Γεώργιος Κουτρομάνος
Ενότητα Α: Ο ρόλος του δασκάλου
Στην πρώτη ενότητα του μαθήματος θα προσεγγίσουμε τα παρακάτω ζητήματα:
- τους πολυάριθμους ρόλους που καλούνται να έχουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις μέρες μας
- τα στοιχεία που χρειάζεται να έχει ο κάθε δάσκαλος για να ευημερίσει και να αναπτυχθεί ολότελα με τη συμβολή της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
Στόχοι της ενότητας
Στη διάρκεια της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα αναγνωρίσουν τον πολυδιάστατο ρόλο των εκπαιδευτικών εξαιτίας των σημερινών κοινωνικών απαιτήσεων
- θα προσεγγίσουν το επαγγέλμα του/της εκπαιδευτικού ως βιοψυχοκοινωνική οντότητα υπό το πρίσμα της Κοινωνικής Παιδαγωγικής επιστήμης
Προσδοκώμενα απότοκα της ενότητας
Με την ολοκλήρωση της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα εξετάσουν τις σημερινές ανάγκες τους, τα προβλήματά τους και την εικόνα που έχουν οι ίδιοι/ιες για εκείνους/ες ως εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
- θα συνδέσουν τα στοιχεία της Κοινωνικοπαιδαγωγικής επιστήμης που είναι απαραίτητα για τον δάσκαλο στα ελληνικά εκπαιδευτήρια
Προτεινόμενος τρόπος ασύγχρονης εκπαίδευσης:
Δείτε το υλικό και τις δραστηριότητες της ενότητας, πατώντας τον τίτλο "Ενότητα Α: Ο ρόλος του δασκάλου" και ακολουθείστε τη σειρά απεικόνισης.
Σε αυτή τη περιοχή συζητήσεων παρακαλώ όπως συμπληρώσετε για θέμα το όνομά σας και ως σώμα μηνύματος τις παρακάτω φράσεις:
- Ο λόγος που έγινα εκπαιδευτικός είναι...
- Όταν ήμουν εγώ μαθητής/τρια, θαύμαζα τον αγαπημένο μου εκπαιδευτικό για...
- Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών της εποχής χρειάζεται να διαθέτει...
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη εποχή δεν είναι μόνο η μετάδοση γνώσεων, αλλά και...
Αναλογειστείτε και επιλέξτε στην παρούσα φόρμα της Google, την/τις εικόνες που σας ταιριάζουν περισσότερο με τη πρώτη σκέψη που σας έρχεται στο νου σχετικά με τον/την πολυπράγμων εκπαιδευτικό στις μέρες μας.
Ακολουθώντας την υπερσύνδεση, θα οδηγηθείτε στο άρθρο της Katie Martin, δασκάλα, συγγραφέα, ερευνήτρια και μέντορα σε νέους δασκάλους. Η Martin αναφέρεται στη "δύναμη" που έχει ο δάσκαλος στη σφαίρα επιρροής του καθώς επίσης και στον εξελιγκτικό του ρόλο μέσα στα χρόνια. Μία ακόμη εμψυχωτική ομιλία της ίδιας με τίτλο: "Τeacher create what they experience'' μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ: https://youtu.be/rcDpDPwRxvU
Μελετήστε τα κάτωθι αρχεία που βρίσκονται στα Έγγραφα, στον φάκελο της "Ενότητας 1: Ο ρόλος του δασκάλου" και αναλογιστείτε ποια από τα στοιχεία της επιστήμης της Κοινωνικής Παιδαγωγικής χρειάζεται να έχει ο εκπαιδευτικός. 1) Mylonakou-Keke, I., Kallinikaki, T. and Mertzanidou, A. (2022). Social pedagogy and social work relations in Greece. autonomous trajectories, 2) Mylonakou-Keke, I. (2015) ‘1844-2014 170 Years of Social Pedagogy Can Greece’s Economic Crisis Highlight the Potential of Social Pedagogy 3) Hidalgo A.J. & Ucar X. (2019) - Social Pedagogy in the World Today. An Analysis of the Academic, Training and Professional Perspectives 4) Cintia Csók (2019) - Review of the Book of Charfe, L., Gardner, A. Social pedagogy and social work
Περιγράψτε συνοπτικά όσα ζητήματα πιστεύετε ότι καλείται να αντιμετωπίσει ο/η παιδαγωγός που διδάσκει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εν έτει 2025.
Στο σημείο αυτό, μπορείτε να συμβουλευτείτε το έξτρα υλικό που υπάρχει στα έγγραφα στον φάκελο με όνομα: "Ενότητα Α: Ο ρόλος του δασκάλου", μέχρι την επόμενη συνεδρία σύγχρονης εκπαίδευσης μέσω WebEX.
Σας ευχαριστώ πολύ,
Καλή συνέχεια.