Μάθημα : Διαδικτυακό πρόγραμμα "S.p.h.e.r.e." (Social-Pedagogical Holistic Empowerment for Resilience in Education)
Κωδικός : PRIMEDU1205
PRIMEDU1205 - Γεώργιος Κουτρομάνος
Ενότητα Β: Η πολυπολιτισμική αίθουσα
Στη δεύτερη ενότητα του μαθήματος θα προσεγγίσουμε τα παρακάτω ζητήματα:
- τη στάση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις αντιξοότητες των μαθητών και των μαθητριών με μεταναστευτικών ή προσφυγικό υπόβαθρο
- τη διερέυνση των πολυάριθμων αναγκών των αλλοεθνών μαθητών
- την καλλιέργεια ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών των πολυπολιτισμικών αιθουσών
Στόχοι της ενότητας
Στη διάρκεια της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα εκφράσουν τα συναισθήματά τους ποικιλοτρόπως για το ταξίδι των αλλοεθνών μαθητών/τριών
- θα προσπαθήσουν να φανταστούν τον εαυτό τους στη θέση του/της νεοαφιχθέντος/χθείσας μαθητή/τριας στη χώρα υποδοχής
- θα προσεγγίσουν αλληγορικά την αίθουσα και τους/τις μαθητές/τριές τους δίνοντας τους νέο νόημα υπό το πρίσμα της επιστήμης της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
Προσδοκώμενα απότοκα της ενότητας
Με την ολοκλήρωση της ενότητας όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες:
- θα αναζητήσουν τις θετικές πτυχές αλλά και τους περιορισμούς που δύναται να έχει μια πολυπολιτσμική αίθουσα
- θα εκπαιδευτούν στα απαραίτητα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που εξειδικεύονται και επιμορφώνονται ώστε να αναλάβουν τάξεις υποδοχείς, αποτελούμενες μόνο από μαθητές/τριες με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο
- θα έρθουν σε επαφή με δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, στόχους και αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- θα ανακαλύψουν με παιχνιώδη τρόπο ποιες είναι οι ανησυχίες των συναδέλφων τους που διδάσκουν σε πολυπολιτισμικές αίθουσες
Προτεινόμενος τρόπος ασύγχρονης εκπαίδευσης:
Δείτε το υλικό και τις δραστηριότητες της ενότητας, πατώντας τον τίτλο "Ενότητα Β: Η πολυπολιτισμική αίθουσα" και ακολουθείστε τη σειρά απεικόνισης.
Με γνώμονα τον πίνακα του Claude Monet με τίτλο:
Ο κήπος του καλλιτέχνη στο Ζιβερνί (Le Jardin de l'artiste à Giverny) ,που χρησιμοποιήθηκε στην τελευταία δραστηριότητα της δεύτερης τηλεδιάσκεψης και παρομοιάστηκε με τη σύγχρονη πολυπολιτισμική αίθουσα, παρακαλώ όπως προβείτε στην πρώτη δραστηριότητα:
Σκεφτείτε και μοιραστείτε την άποψή σας στην παρούσα φόρμα της Google σχετικά με τα θετικά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά των σημερινών πολυπολιτισμικών αιθουσών.
Αφού διαβάσετε τα παραπάνω έγγραφα, σκεφτείτε και καταγράψτε όσα περισσότερα χαρακτηριστικά πιστεύετε ότι χρειάζεται να έχει ένας εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος διδάσκει σε τάξεις ΖΕΠ (Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) ή σε Τάξεις Υποδοχής ή σε τάξεις που το ποσοστό των αλλοεθνών μαθητών είναι η πλειονότητα.
Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε ένα σταυρόλεξο 10 λημμάτων, τα οποία αντικατροπτίζουν τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσον αναφορά τη διδασκαλία και την προσέγγιση των μαθητών με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο σύμφωνα με την βιβλιογραφία.
Στο σημείο αυτό, μπορείτε να συμβουλευτείτε το έξτρα υλικό που υπάρχει στα έγγραφα στον φάκελο με όνομα: "Ενότητα Β: Η πολυπολιτισμική αίθουσα", μέχρι την επόμενη συνεδρία σύγχρονης εκπαίδευσης μέσω WebEX.
Σας ευχαριστώ πολύ,
Καλή συνέχεια.