Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ & ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

Κωδικός : MED2135

500800  -  Α. Χ. Λάζαρης, Καθηγητής Παθολογικής Ανατομικής - Κ. Καλαχάνης, Δρ Φιλοσοφίας - Μ. Γιάνναρη, M.Ed.

Ιστολόγιο

ΕΡΩΤΟΣ ΕΓΚΩΜΙΟΝ

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025 - 3:52 π.μ.

- από τον χρήστη

 

Δύο ιταλικά τραγούδια και κάποιες αέναες περιπλανήσεις του νου και της καρδιάς ενός φιλέραστου

για τους ορθόδοξους φίλους και τις ορθόδοξες φίλες που γιορτάζουμε στις 13 Φλεβάρη τη μνήμη του Αγίου, αφοσιωμένου και τρυφερού ζευγαριού της αποστολικής εποχής, Ακύλα και Πρίσκας,

αλλά και για τους φίλους και τις φίλες της Αγγλικανικής και των Λουθηρανικών Εκκλησιών που γιορτάζουν στις 14 Φλεβάρη τη μνήμη του Αγίου Βαλεντίνου της Ρώμης του 3ου αιώνα, ο οποίος, συνδεόμενος με μια λαϊκή παράδοση γαλήνιας αγάπης, θεωρείται προστάτης των ζευγαριών (και όχι της ξέφρενης αισχροκέρδειας μέσω της εμπορικής κατανάλωσης, αν και, ομολογουμένως, προσωπικώς εκτιμώ και συγκινούμαι με την έστω επιπόλαια κι εφήμερη τρυφερότητα που δεν αποκλείεται να κρύβεται πίσω από ανούσια υλικά δώρα και άνθη που γρήγορα  μαραίνονται…)

 

Έρωτας, το θεμέλιο της έμπνευσης για τις Τέχνες και τα Γράμματα.

 

Η Μίνα, γεννημένη ως Mina Anna Mazzini, είναι μια από τις πιο λατρεμένες σταρ-τραγουδίστριες στην Ιταλία· είναι μια «καλτ» φιγούρα, μια ντίβα της μουσικής, κυρίαρχη στην ιταλική  μουσική από τη δεκαετία του 1960 έως τουλάχιστον τα μέσα της δεκαετίας του 1970, γνωστή για το φωνητικό της εύρος άνω των τριών οκτάβων, την ευκινησία της σοπράνο φωνής της, αλλά και την εικόνα της ως χειραφετημένη γυναίκα.

Στις ερμηνείες της, η Μίνα συνδύασε πολλά μοντέρνα στυλ με παραδοσιακές ιταλικές μελωδίες, γεγονός που την έκανε την πιο ευέλικτη ποπ τραγουδίστρια στην ιταλική μουσική. Η τραγουδίστρια ένωσε το ελαφρό ιταλικό τραγούδι με στοιχεία τζαζ, μπλουζ, swing, rhythm and blues (R & B) και soul μουσικής στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ειδικά όταν συνεργάστηκε με τον τραγουδιστή και τραγουδοποιό  Λούτσιο Μπατίστι. Με πάνω από 150 εκατομμύρια δίσκους που πουλήθηκαν παγκοσμίως, είναι η Ιταλίδα μουσικός καλλιτέχνης με τις περισσότερες πωλήσεις.

Η φωνή της Μίνας έχει χαρακτηριστική χροιά και μεγάλη δύναμη. Τα κύρια θέματα της είναι οι αγωνιώδεις ιστορίες αγάπης που διαδραματίζονται σε υψηλούς δραματικούς τόνους αλλά και λεπτές αποχρώσεις.

Η περσόνα της, μια εικόνα ανεξίτηλη στον χρόνο, μεταλλασσόμενη και παγιωμένη συγχρόνως σαν μια αισθητική συμπύκνωση, έμοιαζε πάντα ως ένα σκεύος για τη διοχέτευση της φωνής της, το εύρος της οποίας μπορούσε να ντύσει τις περιπέτειες του έρωτα, τα πάθη, τις συντριβές και τις ανατάσεις του. Ένα παλίμψηστο που πάνω του γράφονται οι ίδιες ιστορίες, σβήνονται, ξαναγράφονται ακολουθώντας τους ρυθμούς της καρδιάς, τις φωνητικές δυνατότητες και το ασίγαστο πάθος της.

Αντόνιο Αμούρι - Μπρούνο Κάνφορα Vorrei Che Fosse Amore -Μακάρι να ήταν αγάπη.mp3

Λούτσιο Μπατίστι E Penso a Te - Και σε σκέφτομαι.mp3

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ.pdf

 

 

Νικόλαος Γύζης:  Ο Έρως και η ζωγράφος 1868

 

 

ΣΕ ΤΟΠΟΥΣ ΝΟΗΤΟΥΣ

 

Σ’ αλλοτινές στιγμές τα μάτια σου έψαξα

-δεν θυμήθηκα το υπόλοιπο το πρόσωπο,

ίσως κάποιες γωνίες του μόνο-

σ’ αλλοτινές στιγμές τα μάτια σου έψαξα

σ’ εκείνα π’ αντίκρισα

στα παιδιά π’ ανοίγουν τα δώρα τ’ Άη Βασίλη,

στου Γενάρη τα μοναχικά μου δειλινά με του νυχτολούλουδου τη λήθη,

στου καρναβαλιού τ’ αστραφτερό λιμάνι της αχλής,

στου ευώδη Απρίλη της ξυπνημένης νιότης την κατάνυξη.

 

Σε βαθείς ορίζοντες τα μάτια σου θα ψάξω

-δεν θα θυμηθώ το υπόλοιπο το πρόσωπο,

ίσως κάποιες γωνίες του μόνο-

σε βαθείς ορίζοντες τα μάτια σου θα ψάξω

σ’ εκείνα που θ’ αντικρίσω

στης τεχνητής νοημοσύνης τη δέσμη με τις ανεμώνες,

στων αισθητήρων τα δεδομένα τ’ αναρίθμητα,

στης φθοράς τους άσηπτους διαδρόμους,

στης άλω της γαλαξιακής την καταφυγή.

 

Αποσπερίς τα μάτια σου ψάχνω

-δεν θυμάμαι το υπόλοιπο το πρόσωπο,

ίσως κάποιες γωνίες του μόνο-

Αποσπερίς τα μάτια σου ψάχνω

σ’ εκείνα π’ αντικρίζω

πίσω απ’ εκείνων π’ αργοπορούν και περιμένουν στη σειρά, τα βλέμματα,

μέσα απ’ της στολισμένης της πλατείας τα λαμπιόνια,

 κάτω απ’ της ξαφνικής μας της δυνατής βροχής τις στάλες,

δίπλα μου στων Αέρηδων τις μετόπες και στου κυριακάτικου του τραπεζιού, τη θέση.

 

Σχόλια (1)

Χρήστης:Γιάνναρη Μαρία
- από τον χρήστη

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025 - 10:16 π.μ.

Στην ατελή αναζήτηση του «άλλου», το βλέμμα παραμένει η μοναδική σταθερά, ενώ η ουσία του διαφεύγει, αόρατη και συνεχώς μεταβαλλόμενη. Ωστόσο, η συνάντηση με τον άλλον, γεμάτη αβεβαιότητες, είναι η κινητήρια δύναμη που μας ωθεί να συνεχίσουμε την πορεία μας προς μια πάντα ανοιχτή, καινούργια κατανόηση.