Μάθημα : Εισαγωγή στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής
Κωδικός : THEOL170
-
Θεματικές Ενότητες
-
Πώς εμφανίζεται το υλικό κάθε Θεματικής Ενότητας
-
Α. Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη
-
Β. Ιδεολογίες και Φιλοσοφίες της Εκπαίδευσης
-
Γ. Εκπαίδευση και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
-
Δ. Εκπαίδευση και Πολιτική (Α΄μέρος)-Παιδαγωγικές προσεγγίσεις-Τα παραδείγματα της εκπαίδευσης (Β΄μέρος)
-
Ε. Ατομική επίδοση: Οι βασικές ψυχολογικές θεωρίες και εισαγωγή στις θεωρίες μάθησης
-
Στ: Εκπαίδευση και Ψυχολογική έρευνα
-
Πώς εμφανίζεται το υλικό κάθε Θεματικής Ενότητας
Δ. Εκπαίδευση και Πολιτική (Α΄μέρος)-Παιδαγωγικές προσεγγίσεις-Τα παραδείγματα της εκπαίδευσης (Β΄μέρος)
Σας καλωσορίζω στην τέταρτη θεματική ενότητα του μαθήματος, που έχει δύο μέρη. Το Α Μέρος αφορά τη σχέση Εκπαίδευσης και Πολιτικής και το Β Μέρος τις βασικές Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις, τα τρία Παραδείγματα της Εκπαίδευσης.
Με την ολοκλήρωση της ενότητας (παρουσιάσεις ppt και από το βιβλίο σελ. 201-206, 207, 210-211, 220-223 και 225-226) θα μπορείτε να:
- αναλύετε πώς οι διαφορετικές πολιτικές ιδεολογίες (νεοσυντηρητικές, νεοφιλελεύθερες, σοσιαλδημοκρατικές, σοσιαλιστικές) μεταφράζονται σε εκπαιδευτικές πολιτικές και αντίστοιχα διαφορετικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης
- διακρίνετε τα τρία βασικά Παραδείγματα εκπαίδευσης (δασκαλοκεντρικό, μαθητοκεντρικό, μετασχηματιστικό-νέας μάθησης) και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις τους με τις αντίστοιχες διαστάσεις τους (αρχιτεκτονική τάξης, λεκτική επικοινωνία, σχέσεις, κοινωνιο-πολιτισμική φιλοσοφία, κτητικές σχέσεις, επιστημολογία, παιδαγωγική, ηθική)
Με την εμπειρία από την ανάλυση του σύγχρονου ΠΣ, που θα κάνετε στη δραστηριότητα της διαφάνειας 7 της παρουσίασης "ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ", θυμηθείτε το σχολείο-την εκπαίδευση που τελειώσατε και σκεφτείτε με βάση ποιο παράδειγμα, ποια παιδαγωγική προσέγγιση ήταν σχεδιασμένο και συγκρίνετέ το με τα παραδείγματα που εμφανίζονται στις δύο ταινίες που αναλύουμε μέχρι αυτήν την ενότητα.